Melyik programozási nyelvet/nyelveket érdemes tanulni a játék készítéshez?
Ha jól sejtem nincs tapasztalatod. Szóval nyelv:
c++, esetleg c#
Majd matek:
geometria, trigonometria, lineáris algebra (mátrixok, transzformációk mátrixos alakjai, vektorok, stb)
Majd, vagy a matekkel együtt:
opengl vagy directx, esetleg vulkan (bár lehet nem ezzel célszerű kezdeni)
Egyéb ismeretek:
OO paradigra, akár még adatbázis is kellhet (ide SQL), hálózati dolgok, azok kezelése programban, git (verzió kezelés), számítógép működésének ismerete, hogy jobban tudj optimalizálni majd, stb
Szerintem első körben érdemes lehet egy eygszerűbb nyelvvel, pl Python kezdeni, kis játékokat abban is lehet csinálni, aztán menni tovább. A fentiek csak azok amik hirtelen eszembe jutottak, ennél több minden fog kelleni, de ez attól is függ, hogy végül hol helyezkedsz el. A matek viszont fontos, ha nem is kell pontosan értened, hogy pl. egy tetszőleges tengely körüli forgatás mátrixa miért az, ami, azért valamennyire képben kell lenni.
C++ unreal engine esetén.
C# unity esetén.
Ha teljesen kezdő vagy akkor nem játékfejlesztéssel kezdenék a helyedben mert az bonyolultabb. Legelőször az alapokat tanulnám meg Python-nal, vagy esetleg HTML + Javascript kombóval, mert úgy viszonylag látványos dolgokat tudsz összedobni elég hamar.
Aztán rátérhetsz a játékokra, amihez kezdetben a Godot engine-t ajánlanám, nagyon egyszerű és lightweight komolyabb engine-ekhez képest mint pl Unity vagy Unreal. A hátránya viszont hogy saját nyelve van, a GDScript, ami szó szerint csak erre használható és semmi másra. De ha már ismersz 1-2 nyelvet nem olyan nagy cucc továbbiakat megtanulni szóval ez nem nagy gond.
Tipikusan mindenki játékokat akar programoni, majd találkozik a BME Grafika tantágyával és hirtelen rájön, hogy mégsem.
https://www.youtube.com/watch?v=enFszxj6hfA&list=PLiH4g_VR3i..
Nézd végig és utána írd le, hogy továbbra is érdekel.
"Tipikusan mindenki játékokat akar programoni,"
Én mondjuk kivétel voltam, mert már 12 évesen is lesz@rtam a játékokat és a játékfejlesztést is, annak ellenére, hogy matekból mindig jó eredményeket értem el, a sík- és térgeometria meg egyenesen a szerelmem.
7
Nehogy megcsald őket a koszinusszal!
Egyiket se. A magyarországon lévő programozók közül hányan csinálnak játékot? Te hány magyar játékkal játszol?
Soha sem fogsz tudni játékot csinálni, nincs is mért, mert sok játék gyártó cégh van külföldön. Te nem fogsz tudni olyan játékokat csinálni. És amúgy sem fogják sokan használni. Híres sem lesz, hiszen egyszemélyes cég nem igazán lesz híres játékkészítő.
Menj tanulni programozást, de ne tervezz játélkokat. Semmi értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!