Érdemes android fejlesztőként tanulnom?
Már több nyelvet is tanultam és most a Unity motort tanulom, de nem tudom el tudnék-e helyezkedni.
Nagyon nehéznek tűnik, de gondolom csak idő kérdése. Mivel érdemes tanulnom, egyáltalán megéri, vagy webfejlesztőként többre mennék?
4,5 éve tanulok programozni, de nem vettek fel egyelőre sehova :((
Mire van igény leginkább? Hirdetések néha angulart írnak, néha kotlint, de unityt nagyon ritkán.
Nagyon szépen köszönöm az utolsó választ! Mindegyik nyelvet megpróbálom, amit írtál, megpróbálok projekteket készíteni és majd eldől :))
Az egyetem erőltet ennyi nyelvet, azért kezdtem bele ilyen sokba, 5 nyelvnél többe nem kezdtem volna bele magamtól.
"Ennyi amit ki tudtál hozni magadból 4-5 éves programozás után? Épp ezért nem kellesz sehova, ilyen feladatot körülbelül 5 hét után adnak házi feladatnak gólyáknak egy normálisabb egyetemen"
Hát, azért megnézném én azt az intézményt, ahol megtörhetetlen algoritmusokat várnak el a gólyáktól. :))
A gond inkább azzal van, hogy amit leírt a kérdező ennek a saját fejlesztésű codecnek kapcsán, az valószinűleg kamu.
#10 vagyok.
Pl unity motort tanulni a világ legfeleslegesebb módja és szerintem te ez miatt nem fejlődsz, mert egyszerűen nem tanulsz hasznos dolgokat. Mármint játékfejlesztés itthon szűk piac (mondjuk vannak nagyobb mobil játékok is fejlesztve itt), meg alapból ez a területe az egyik legrosszabb az egész programozásnak, mert gyakran túlórázol, nagy a hajtás és fizetésben egyáltalán nem nyílvánul meg ez az egész. Pl a legtöbb fejlesztői állasban az a jó, hogy otthonról csinálhatod vagy heti három nap otthonról és irodában is alig van hajtás, teljesen nyugis minden, túlóra pedig elképzelhetetlen:D
Androidra fejleszteni nem annyira rossz, de ha mindenképp mobilnál lennél, akkor ios jobban megéri, mert kevés swift programozó, pláne kevés JÓ swift programozó van. Meg elég kevés pozi van mindkettőre itthon, legalábbis javahoz képest, szóval akkor inkább swift. De android se rossz, meg future proof, hiszen telefon nélkül már elképzelhetetlen az élet:D
Ui:
Unity miatt ne kövezzetek meg, nyílván fejlődik sokat, miközben tnaulja, mármint a programozói gondolkodása nagyon jó lesz, mert a játékfejlesztés elég kemény terület, de egyszerűen nincs elég munka, pláne gyakornoki/junior pozi itthon. Külföldre meg juniornak menni pláne most lehetetlen:D de mindenesetre hatalmas sz*pás unityt tanulni és iszonyatosan nehéz lesz munkát találni vele, pláne olyan helyen, ami érdekelné az embert és nem valami f*s dolgot fejlesztene. Tehát ha valakit a unity érdekel, akkor is célszerűbb valamit elsőnek találni és közben otthon tanulgatni a unityt, mert máskülönben éhenhalás vagy szakmán kívül dolgozás lesz majd és egyik se jó opció.
Születtek nagyon jó válaszok, közel egy évtizedes tapasztalattal a hátam mögött én is azt látom hogy a scope meghatározásával van a baj. Nem az a gond hogy több nyelvet ismersz hanem az hogy egymástól távol álló területekbe bele-bele kacsintasz, esetleg csinálsz egy-két projektet és továbbállsz (legalábbis én a leírtak alapján erre következtetek). Például tényleg érdekesen hangzik a kódoló-dekódoló algoritmus fejlesztése és hogy ennyire alaposan utána jártál a területnek de ez a projekted a kriptográfia témakörhöz tartozik ami esetleg kiberbiztonsági állásoknál lehet előnyös, viszont ahhoz érteni kell a hálózatokat, sérülékenységeket, ISO szabványokat és az egyéb specifikus dolgokat. Mellette ha csinálsz egy játékot például Unity-ben C# backenddel az nyilván szép dolog de valóban kevés pályakezdő pozíció van ezen a területen és mellette ismerni kell egyéb technológiákat és általánosan a számítógépes grafikát, blendert stb... ami szintén egy teljesen más tech-stacket igényel.
Szóval én azt javaslom hogy elsősorban nézz ki magadnak egy területet ami számodra szimpatikus és juniorként is (könnyedén) el lehet helyezkedni, utána pedig célirányosan egy junior pozíció betöltéséhez szükséges technológiákat gyakorold.
#12 már miért lenne kamu?
#13 igazából nekem androidos telefonom van, ezért szeretnék androidra fejleszteni, mert azt legalább tudom rendesen tesztelgetni, miközben tanulom, de ha tényleg nincs fejlődési lehetőség, talán tényleg a webfejlesztés mellett kéne kikötnöm.
#14 egyetértek, számítógépes grafikával szeretek is foglalkozni, de GPU programozásról nem tudok sokat. Legalábbis ha erre gondolsz, Blendert kipróbáltam egyszer, de abba sem mentem bele igazán, kiberbiztonság pedig szintén érdekesen hangzik, linux C elég jól is ment, de mindenkitől azt hallom, hogy msc nélkül nagyon nehéz elhelyezkedni vele.
És a probléma, hogy nem tudom melyik válasszam, mert lehet 5 év múlva jövök rá, hogy rossz irányba mentem el.
Esetleg van ötleted, mi alapján válasszak?
Most megnéztem, front-end álláshirdetéseknél ezeket várják el általában:
-Javascript
-Typescript
-Angular
-react
-Tailwind
Ezek közül mindegyiket tanuljam meg, vagy az túlzás lenne?
"És a probléma, hogy nem tudom melyik válasszam, mert lehet 5 év múlva jövök rá, hogy rossz irányba mentem el."
Ettől nem kell félned mert ha van egy nevesebb cégnél ipari tapasztalatod akkor sokkal könnyebben tudsz pozíciót váltani mint hogy előre tervezed a jövődet x évre. Ha végképp döntésképtelen vagy olyan pozíciókat válassz ahol viszonylag könnyű elhelyezkedni és szívesen is csinálnád - de ezek közül minél előbb válassz és az ahhoz szükséges dolgokat tanuld.
Pl: ASP.NET (C#) fejlesztő / Java fejlesztő / front-end / tesztelő. Ez 4 különböző terület amiben azért nem bonyolult állást találni juniorként sem ha tisztában vagy a nyelvi sajátosságokkal, a munkakör betöltéséhez ismeretes keretrendszerekkel és mellé van 2-3 komolyabb projected. Vannak olyan területek amikben annyira nem egyszerű elhelyezkedni kezdőként és MSc diplomát igényel pl. Data Science / AI / Kiberbiztonság épp ilyenek.
Viszont attól sem kell aggódnod hogy most egy területet kiválasztasz és nyugdíjig azt fogod csinálni, rengeteg cégen belüli career-shift program van, akár csapaton belül is tudsz váltani ha a másik jobban tetszik vagy cégek között is. Én például egyetemi gyakornokság alatt sima manuális tesztelőként helyezkedtem el majd onnan ugrottam szintet és automatizált tesztelő lettem. Utána career-shifteltem mert egész jól ment az automatizált tesztek írásához a programozás és kicsit rátanultam így cégen belül váltottam szoftverfejlesztői csapatba. Utána egy másik céghez mentem szintén szoftverfejlesztőnek jóval magasabb bérért majd innen is továbbálltam DevOps mérnöknek egy másik helyre ahol automatizált tesztelői múltamnak is hasznát vettem mert felhőre kellett fejleszteni CI/CD folyamatokat. Itt ismerkedtem meg a felhővel először és jobban a virtualizációval, K8s, docker stb... ennek hála innen is továbbálltam és most Cloud Architektként elsősorban a szervezetet érintő cloud alapú folyamatok biztonsági aspektusát tervezem. Szóval attól hogy 1 területen elhelyezkedsz egyáltalán nem kötötted le magadat, bőven van lehetőséged továbbállni.
Viszont fontos hogy még pályakezdőként ne több területre fókuszálj hanem egyetlen egyre hogy minél előbb el tudj abban helyezkedni, ugyanis a tényleges enterprise környezetben szerzett szakmai tapasztalat az nagyon mérvadó a későbbi munkakeresésnél.
#17 köszönöm a részletes választ, először akkor front-end vonalon próbálkozom, utána pedig meglátjuk mi lesz :)
Remélhetőleg még ebben a félévben találok munkát!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!