Programozási nyelvenként egy darab keretrendszerrel már el lehet boldogulni?
Programozó vagyok 24+ éve.
Eleve nem érdemes 2-3 nyelvnél többel foglalkozni. Már az is polihisztor, aki ennyit megbír. Persze, tudom, az összes tanfolyamon azt próbálják elhitetni, hogy egyszerre lehetsz penge Pythonban, Javascriptben, C#-ban, Javában és Go-ban. Nagy lófaxt! Picit belekaphatsz mindegyikbe, de mivel nem foglalkozol mindegyikkel napi szinten, legfeljebb kettővel leszel közeli ismeretségben, a többihez csak valamennyire konyítasz. Felejtsd el, hogy piacképes, naprakész tudásod legyen minden népszerű nyelven. Ahol pedig ezt várják el, oda ne is menj. (Kivéve a vizsgát. De utána el is felejtheted, ami nem érdekel.)
A keretrendszerek kb. 2-3 évente jönnek-mennek. Némelyik annyira bonyolult, hogy legalább akkora erőfeszítés haladó szinten érteni, mint magát a programnyelvet. Én pl. Javascript/Typescript tech lead-ként vért pisálnék, ha naprakész akarnék lenni Angularral, Vue.js-szel és Reacttel egyaránt. Egyszerűen nem lehetséges! Amivel éppen foglalkozol, abban jól kiigazodsz, a többit meg csak úgy ismered.
A Vue.js például éppen most váltott verziót 2-esről 3-asra (végre-valahára, csak 3 évig húzták), és töviről hegyire átírták az egészet, jóformán használhatatlan minden, amit a 2-esről tudtam. A React ugyanezt játszotta el, amikor objektum alapúról funkció alapú programozásra váltottak (már nem tudom, melyik verzió volt az). Az Angular dettó, azok is kidobtak mindent az 1.0-ról a 2.0-ra áttérve.