Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » IP hálózat létrehozása c#?

IP hálózat létrehozása c#?

Figyelt kérdés
tud ebbe valaki segíteni hogy ezt hogy kell?

#ip #C# #hálzat
2022. dec. 9. 15:58
 1/8 anonim ***** válasza:
84%
Nem igazán értem a kérdést. Az IP egy protokoll, abból hogy akarsz hálózatot csinálni?
2022. dec. 9. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
44%

Eleve kérdést sem tudsz feltenni, kérdező. Fogalmunk sincs, hogy mi a célod, mi a kiindulási alap, mire jutottál eddig, hol akadtál, mit tudsz, mit nem tudsz, stb.

Másrészt mi az, hogy "IP hálózat"? Az IP hálózat annyit jelent, hogy a hálózati gépek, eszközök (pontosabban azok hálózati interfészei) IP címzés alapján kommunikálnak egymással. De ez önmagában még nagy nulla.

Mit akarsz elérni, peer-to-peer TCP/IP kommunikációt? Vagy broadcast üzeneteket szeretnél dobálni? Vagy datagram alapú cucc kell? Vagy realtime kommunikációt szeretnél UDP-vel? Vagy mégis mi bánatos rosseb kell neked?

2022. dec. 9. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
70%
var nw = new IpNetwork();
2022. dec. 9. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

"A legjobb, amikor a debileknek a legnagyobb a pofája."


Mitagadás, neked elég nagy.

2022. dec. 9. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
73%
Na, lassan jöhetne a következő debil kérdésed, hadd röhögjünk.
2022. dec. 10. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a "segítséget".

Örülök, hogy a világunk ilyen kedves es tökéletes emberekkel van tele. 😊

Gondolom ti mindannyian tökéletesek vagytok a saját teruleteiteken es sose keretek segítséget es sose akadt nehézségetek.

Minden embernek rólatok kene példát venni.

Tisztelet a kivételnek.

2022. dec. 10. 16:43
 7/8 anonim ***** válasza:
47%
Szívesen.
2022. dec. 10. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Konstruktív leszek.


Ha jól sejtem, TCP/IP kapcsolatot akarsz felépíteni két gép között. Ilyen esetben mindig van egy szerver és egy kliens. Általánosságban a kapcsolat felépítése úgy történik, hogy a szerver elkezdi figyelni, hogy jönnek-e bejövő kapcsolatok. Ha jön egy, akkor dönt, hogy elfogadja, vagy elutasítja. Ha elfogadja, akkor jött létre a kapcsolat. A kliens egyszerűen megpróbál csatlakozni a szerverre, és örül, ha az elfogadja a kapcsolatot, és szomorú, ha nem.


Egy TCP/IP végpontot két dolog azonosít: IP cím és port szám. Egy gépnek tetszőleges számú IP címe lehet, de IP címenként legfeljebb 65535 portot adhatunk meg. Egy IP-port kombinációt egyszerre csak egy alkalmazás használhat. A szerver oldali portok rögzítettek (többnyire), mert így tudják a kliensek, hogy hova kell csatlakozniuk. A kliens oldali portokat általában dinamikusan rendeli az operációs rendszer a kapcsolatokhoz.


A kapcsolatokat az operációs rendszer ún. socket objektumokon keresztül teszi lehetővé. Egy szerver oldali alkalmazás úgy működik, hogy a gép meghatározott IP címeit és portjaira létrehoz egy socket-et, és azon figyeli a bejövő kapcsolatokat. (Erre mondjuk, hogy "listener") Amikor érkezik egy bejövő kapcsolat, létre jön egy új szerver oldali socket objektum, aminek a másik oldalán a kliens van (remélhetőleg) Kliens oldalon egyszerűbb a helyzet a cél IP+port párost meg kell határozni, azokkal létre kell hozni egy socket objektumot, és csatlakozni a szerverre, ami - remélhetőleg - elfogadja a kapcsolatot.


.Net-ben ehhez a System.Net.Socket osztályt kell példányosítani és megfelelően paraméterezni. Érdemes belemélyedni a szálkezelésbe, mert a szerver oldali listener, és mind a szerver és kliens oldali kommunikáció akkor működik jól, ha saját szálon fut.


Célszerű körülnézni, hogy speciális igényekre vannak-e kész NuGet csomagok. Sőt, akár maga a .Net is tartalmazhat kész megoldást (pl. HttpClient a http request-ek kezelésére)


TL; DR: Szerver: csinálj egy Socket objektumot, egy szálban figyeld, hogy jön-e bejövő kapcsolat. Ha jön, akkor indíts új szálat az elfogadott klienssel. Kliens: csinálj egy szálat, amiben példányosítasz egy Socket objektumot, és csatlakozz a szerverre.

2022. dec. 12. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!