Az objektum orientált programozás, az osztályok, meg a hozzá tartozó dolgok mennyire fontosak programozásnál?
Számítógépes játékoknál, programoknál, webprogramozásnál, akárhol.
Mennyire lényeges használni őket?
Főleg C++-ra gondolok, de más objektum orientált nyelv is nézhető.
Én inkább másképp tenném fel a kérdést: Létezik itt olyan ember aki objektum orientált nyelven programoz egy cégnél és nem használ osztályokat és hozzá tartozó dolgokat?
(Meglepődnék ha lenne)
" Létezik itt olyan ember aki objektum orientált nyelven programoz egy cégnél és nem használ osztályokat és hozzá tartozó dolgokat?"
A kérdező nem erre volt kiváncsi. Nem is ezt kérdezte.
"Számítógépes játékoknál, programoknál, webprogramozásnál, akárhol.
Mennyire lényeges használni őket?"
Az OOP ismerete (nem a használata!) ma már megkerülhetetlen. Ettől függetlenül, egyáltalán nem evidens, hogy egy programot OOP-ben kellene lefejleszteni.
Kisebb progik esetén csak akkor, ha van nyilvánvaló előnye az OOP-nek, driverek, HW közeli dolgok fejlesztése esetén viszont nem gyakorlat az OOP.
Az OOP nagyon zabálja az erőforrásokat, ezért csak ott lenne létjogosultsága, ahol ez valami kis mértékben meg is térül. Az más dolog, hogy az OOP paradigma mellé társuló szemlélet annyira elterjedt, hogy sokan csak OOP-ben tudnak gondolkozni, fejleszteni.
A legtöbb programot OOP nélkül is meg lehet írni C++-ban?
Melyik eredmenyez gyorsabb, kisebb mérteű kódot? Az OOP nélkül, vagy OOP-vel?
Nem a legtöbbet, hanem mindet.
Az OOP-nél lényegesen gyorsabb és kisebb is bármi, ha procedurálisan írják, OOP mellőzésével.
Vannak tisztán OO nyelvek, de a c++ például multiparadigmás nyelv, tehát az alkalmas bármire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!