Mit kell tudni egy stratégiai játék elkészítéséhez?
Az attól függ, hogy milyen enginet használsz, de itt van, hogy mire keress rá, ha szeretnél sikeresen multiplayert írni.
1. Synchronization, async, desync, kulcsszavak.
2. Bufferek. Amikor adatok fogadásáról és elküldéséről van szó, akkor érdemes tudni, hogy hogyan is történik a bufferek az egyik legfontosabb rész, ugyanis nagyon tud segíteni a megértésben.
3. Alapvető tudnivalók arról, hogy az internet hogyan működik, mi a különbség a TCP és UDP között, etc.
Én pld 6 évig foglalkoztam a game maker studióval, próbáltam multiplayert írni, de nem nagyon ment, egyszer kis projektben sikerült, de nagyon nehéz, habár szerintem csak kinek mi kategória. Ha van rá affinitásód, akkor hajrá. Ha pedig programnyelvben akarod megírni, vagy assembly-vel abban az esetben isten és cisco legyen veled haha.
Az ai programozása pedig path rendszer alapján "függvényesen" kell elképzelni. A programozás nagy része függvényekből áll. Például egy stratégiai játéknál csinálnod kell egy passzív és egy aktív fázist ha AI-t akarsz, de nincs actually definitív út, az ai olyan amilyenre írod.
Ha adaptív ai-t akarsz pld, akkor fogod és feltételezzük, hogy lelistázod, hogy a játékos mit csinált egy adatbázisba vagy arraybe foglalva, hogy "ezt csinálta" és a bot arra fog egy specifikus reakciót adni. pld a kamera sokat volt a map sarkában, valszeg kempel, csináljon anti-camp egységeket és támadjon, etc.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" lehet nagy fába vágtam a fejszét."
Az garantált.
Aki még egy sufnit sem épített soha, az ne akarjon felhőkarcóval kezdeni, mert úgy sem fog neki összejönni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Szerintem ezeket számokkal is meg lehet adni, de ettől még nem lesz okos az AI."
Azokat a számokat a játékosok stratégiájának függvényében változtatni lehet.
Ekkor már a kívülálló számára olyan érzetű lehet, mint egy valódi AI.
Amúgy, az AI sem olyan jó, mert emlékszem, egy játék azért került le a kedvencek listájáról, mert túl erős volt benne az AI és még gyakorlottak számára is nehéz volt a játékmenet, nem biztosított elég sikerélményt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!