Pythonban hogy tudok tovább lépni a következő form-ra?
Elkezdtem foglalkozni a python tkinterrel. Még szinte kezdő vagyok. Egy olyan kérdésem van hogy amikor elindítom a programot akkor az ablakban 4 sor található amibe adatok kell beírni. Pontosabban az első formban bekell jelentkezni egy MySQL-be.
Addig eljutottam hogy ha jó adatot ad meg a felhasználó akkor csatlakozik a MySQL-hez ha pedig az adatok rosszak akkor felugrik egy ablak “Sikertelen bejelentkezés” felirattal. Azt szeretném tudni hogy ha az adatok helyesek és csatlakozott akkor a jelenlegi ablak(bejelentkezés form) bezáródjon és ezzel egy időben elinduljon egy másik form.
Válaszokat előre is köszi.
Ok, rengeteg dolog van, ami nagyon nem tetszik a kódban, de csak egy párat emelek ki:
1. Soha, de soha ne hagyj jelszót a kódban. Ez rohadt nagy hiba. Tényleg. Én is be tudtam írni az adatbázisodba... Ez azért gáz, nem?
2. Van egy olyan fogalom a szoftverfejlesztésben, hogy separation of concerns. Ez azt jelenti, hogy minden komponens azzal törödőjön, ami a feladata. A db függvények bizgeráják az adatábzist, ne írogassanak ki semmit sehova. A db managernek köze nincs a tk-hoz.
3. Kell írni egy callback függvényt, amit a gomb megnyomásakor hív meg a program. Ez a függvény megpróbál csatlakozni az adatbázishoz a db manager segítségével. Ugyan ez a program megnézi, hogy a csatlakozást végző függvény mivel tért vissza. HA sikeres volt a csatlakozás, csak akkor lép tovább.
Ez a login.py: [link]
Ez a db manager: [link]
Ezen nagyon, nagyon sokat kell reszelni... Látszik, hogy valamennyire tudsz programozni, de a kód nagyon rosszul strukturált. Egyedül nem nagyon fogsz tudni továbblépni, ha nincs kivel megbeszélni ezeket a dolgokat, mert ez tényleg megbeszélés, nem afféle tutorial kérdése, itt szemléletről van szó. Ezt a youtube csatornát ajánlom: https://www.youtube.com/c/AryanCodes A csávó nagyon jó, érthetően és lassan beszél és megmagyarázza, hogy mit hogyan, és miért kell csinálni.
További kérdések: