Python-ban kulso 3rd party moduloknal, mennyire gyakran fordul elo memory leak vagy bugos modul?
5.: "Olyan helyen ahol nagyon fontos a megbízhatóság" v.ö. facebook. Hol fontos a facebookon a megbízhatóság? Nem megbízhatóságra van optimalizálva az egész. Hányszor van, hogy csak 3. 4. kísérletre tudsz belépni "valami hiba van próbáld meg még ismét". Amiket itt felsoroltál egyetlen egy alkalmazásnál sem a megbízhatóság a lényeg.
Az igaz, hogy a kérdező nem írta le, hogy mit ért azon, hogy "nagyon fontos a megbízhatóság" csak annyit, hogy 7*24-ben kell mennie a cuccnak. Azt se írta le, hogy mi van ha a cucc összeborul.
"A nagyon megbízható" és a 7*24 esetén pl. egy éves 99,99%-os rendelkezésre állás már elfogadhatónak mondható. Ez azt jelenti, hogy a teljes kiesési idő lehet az év 0,01%-a ez egy évben maximum 3153 másodperc kb. háromnegyed óra állás időt enged meg. És ebbe mindent bele kell számolni. Sok helyen a tervezett és nem tervezett leállásokat is, de ezt az SLA-ban kell definiálni. Ebbe az éves háromnegyed órába kell beleférni az összes komponens összes meghibásodásának (pl. eldurran a gép tápegysége, összeborul az oprendszer) és ebben benne van az észlelési idő és az elhárítási idő is, és az újraindítási idő is. Ha a valami miatt havonta összeborul a cucc, akkor már nem háromnegyed órád van, hanem csak 262 másodperced van havonta mindenre (4 és fél perc) /egész évben lehet max. háromnegyed órád/. Éjjel nappal. És ez nem is egy túlzó rendelkezésre állás. Ahol már tényleg arról beszélünk, hogy rendelkezésre állás az a 99,995% környékén kezdődik, éves szinten itt már kevesebb mint fél óra lehet az összes állásidő. Egyszer (talán itt, de lehet egy másik netes fórumban) írta valaki, hogy neki nem éves hanem bármely napon kell a 99,99% rendelkezésre állás ezt az jelentené, hogy mindennap maximum kb. 9 másodpercet állhat a cucc. Azért az már egy kemény kihívás...
Nyilván ezt meg kéne határozni, és nem mindig célszerű dobálózni a "fogalmakkal" mert egészen más megoldásokat kíván amikor akár csak egy picit növeljük a megbízhatóság igényt.
A kérdés megválaszolásánák másik nehézsége, mi történik ha a cucc összeborul. "Olyan helyen ahol nagyon fontos a megbízhatóság"
* pl. anyázik egyet az ügyfél és megpróbálja 5 perc múlva (ld. facebook)
* anyázik egyet az ügyfél, és átmegyen a konkurens céghez, mert ott ritkábban borul össze a cucc (vagy legalábbis azt hiszi).
* nem tud a cég kiszámlázni pár millió Ft-ot (pl. egy feltöltő kártyás telefonokat kezelő rendszer, és x ezer ügyfél úgy telefonál percekig, hogy nem vonja le azt a kártyáról).
* Megáll a lélegeztető gép és Józsi bácsi megfullad.
* Eltéved a repülőgép és neki ütközik egy hegynek? Van pár száz halott.
* Felrobban a vegyi üzem és pár tíz ezer ember meghal a környéken.
* 4 napos országos áramszünetet okoz.
Ezek megint a "nem mindegy" kategóriás dolgok.
"Amiket itt felsoroltál egyetlen egy alkalmazásnál sem a megbízhatóság a lényeg."
Aha, a dollármilliárdos bightech cégeknél nem fontos a megbízhatóság...
""Olyan helyen ahol nagyon fontos a megbízhatóság" v.ö. facebook. Hol fontos a facebookon a megbízhatóság? Nem megbízhatóságra van optimalizálva az egész. Hányszor van, hogy csak 3. 4. kísérletre tudsz belépni "valami hiba van próbáld meg még ismét"."
Nem csak a Facebook van ott felsorolva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!