Androidhoz Kotlin vagy React Native?
#1 vagyok.
Amúgy meg:
- Android alap nyelve a Kotlin (Régebben Java)
- Multiplatform esetén (tehát Androidra és iOS-re), játszik a React Native, Flutter, Ionic, stb.
Előbbi előnye, hogy MINDENT is elérsz a telefonon. Utóbbi előnye, hogy nem korlátozódsz le egy platformra.
Előbbi hátránya, hogy ha iOS-re is szeretnél, akkor 2x kell megírni ugyanazt, Kotlin-ként Androidra és Swift-ben iOS-re. Míg az utóbbi hátránya, hogy nem feltétlen érsz el minden szolgáltatást, amit a telefon nyúltani képes.
Szerintem nem VAGY hanem ÉS kapcsolat van a kettő közt.
A React Native és a többi, hasonló frameworknek azért itt-ott vannak hiányosságai. Pl. mivel a JS egyszálú, így nehéz (vagy lehetetlen) olyan feladatokat elvégezni, ahol több szálon kell dolgozni. Illetve az, hogy a bridge-val való kommunikáció során folyamatosan serializálni-deserializálni kell az objektumokat, ez megint csak plusz overhead. Az animációk terén szintén lassabbak, mint a natív megoldások, egy komolyabb 3D-s játékot pedig nem is tudom, el lehetne-e készíteni React Native-val úgy, hogy az élvezhető legyen.
Azt gondolom, a fejlesztés során előbb-utóbb úgyis natív kódhoz kell majd nyúlni, vagy azért mert egy adott feladatot nem is lehet másképp megoldani, vagy a teljesítmény miatt. Tehát érdemes megtanulni a Kotlint (vagy a Javát), és mellé JS-t és valamelyik frameworköt. Sőt még az is lehet, hogy a Swiftbe is bele kell ásnod magad, ha iOS fejlesztés is cél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!