Ennek hogy állnál neki?
Ha az lenne a feladat, hogy egy 720 x 480-as képernyőn hurkapálcika emberkéket kellene tudni mozgatni, programozottan, akkor te hogy állnál neki? Milyen lépéseket tennél?
Milyen adat- és program szerkezetet hoznál létre? Hogy építenéd fel az egészet?
mit takar, a "mozgatni programozottan" rész? API-t kellene csinálnom? vagy console parancsokból amihez konzont is én írok?
ha sima drag and drop, akkor elég a böngésző + HTML, CSS, JS kombó
ha kell ragdoll effekt is pl, vagy komolyabb dolgok, akkor Unityben
Először is elgondolkoznék rajta, hogy milyen elemibb lépésekre tudnám bontani a feladatot.
A szövegfájlok formátuma ismert?
Arra jutottam, hogy egy figura leírható egy nagyobb kiterjedésű ponttal, ami a fej. Ezen túl, a kezek, két vonalszakasz, felkar és alkar. A lábak három szakaszra bonthatók. Comb, alső lábszár és a talp, vagy lábfej. A törzs pedig két vonal, hogy képes legyen az emberke hajolni is. Szóval, a fejet leszámítva, 12 fix hosszúságú szakaszból áll egy emberke, amiknek összesen 24 végpontja van. Ezek a végpontok, párosával kirajzolnak egy-egy vektort.
Tulajdonképpen, egy emberke kirajzolásánál a feladat nem sokkal több, mint ennek a 24 pontnak a pozícióját meghatározni és az összetartozó pont párokat egyenesekkel összekötni.
Mivel animálni is kell az emberkéket, így azokat törölni kell, azaz, a háttér szinével újra rajzolni, még a következő pozíció kirajzolása előtt.
Lehetne olyat, hogy csak azok a vektorok lennének újra rajzolva, amiknek a kezdő, vagy végpozíciója változik.
Szerintem kevesebb, mert pl. a két kéz egyforma hosszú. A két láb is. Ezek egy-egy pontban találkoznak. És ezek mozognak. Tehát én úgy csinálnám meg: Adatok: fej átmérő, kar hossza, láb hossza, törzs hossza (pálcika ember eddig ez 4 db. adat) /ezek fázistól függetlenek/ és a mozgás egyes fázisaihoz /ez fázis függő/ egyik láb szöge a törzshöz, másik láb szöge a törzshöz, egyik kar szöge a törzshöz, másik kar szöge a törzshöz. Törsz szöge a víszinteshez /ez még 5 db. adat/ így maga a figura 9 adatból leírható egyértelműen. Ehhez még jön egy X - Y koordináta, hogy hol van a képernyőn a figura.
A szövegfájlba a figurához leírnám a mozgás egyes szakaszainak X-Y pontját, és a mozgás sebességét. Illetve csinálnék egy sebesség-fázis összerendelést. Azaz meghatározni, hogy milyen sebességekhez az egyes egymás után következő fázisokban mik a változó adatoknak az értékei.
Szöget számolni? Ez szerintem nem jó irány. Egy emberkéhez rendelhető adatok mennyisége, hogy most 20 vagy 24, netán csak 10 képpont adatai, ez nem sok jelentőséggel bír. Vannak evidenciák, hogy például a karok esetén a felkar alsó vége az alkar felső végével egybevág. Ez magában egyszerűsít. Azt viszont nem látom hasznosnak, hogy szöget számoltassunk, csak azért, hogy egy vagy két integer adattagot megspóroljunk vele. Értem én, hogy mit akartál, csak nem látom a hasznát.
A sebesség változtatása nem okoz problémát, mert a rajzoló rutint egy onTimer esemény hívogatja majd, aminek gyakoriságát könnyen tudom szabályozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!