Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ennek hogy állnál neki?

Ennek hogy állnál neki?

Figyelt kérdés

Ha az lenne a feladat, hogy egy 720 x 480-as képernyőn hurkapálcika emberkéket kellene tudni mozgatni, programozottan, akkor te hogy állnál neki? Milyen lépéseket tennél?

Milyen adat- és program szerkezetet hoznál létre? Hogy építenéd fel az egészet?



2022. márc. 30. 15:42
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
46%

mit takar, a "mozgatni programozottan" rész? API-t kellene csinálnom? vagy console parancsokból amihez konzont is én írok?


ha sima drag and drop, akkor elég a böngésző + HTML, CSS, JS kombó

ha kell ragdoll effekt is pl, vagy komolyabb dolgok, akkor Unityben

2022. márc. 30. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Milyen programnyelv? Milyen környezet? Hogyan mozgatni?
2022. márc. 30. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Képzelj el egy olyan ablakos alkalmazást, mint mondjuk egy mp4 lejátszó. Egy ilyet elindítva láthatóvá válna, mondjuk fehér háttéren, ahogy jobb és bal oldalról a képernyő közepére sétál egy-egy pálcika emberke és kezet fognak egymással. Mindez a történés egy text fileban lenne valahogy leírva. Egy másik text file meg egy másik sztorit mutatna be, amiben mondjuk négy pálcika emberke csinálna valamit.
2022. márc. 30. 16:04
 4/14 anonim ***** válasza:
PRogramnyelv?
2022. márc. 30. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Delphi
2022. márc. 30. 16:08
 6/14 anonim ***** válasza:

Először is elgondolkoznék rajta, hogy milyen elemibb lépésekre tudnám bontani a feladatot.

A szövegfájlok formátuma ismert?

2022. márc. 30. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
A szövegfájlok formátumát, tartalmát is én határozom meg.
2022. márc. 30. 16:32
 8/14 A kérdező kommentje:

Arra jutottam, hogy egy figura leírható egy nagyobb kiterjedésű ponttal, ami a fej. Ezen túl, a kezek, két vonalszakasz, felkar és alkar. A lábak három szakaszra bonthatók. Comb, alső lábszár és a talp, vagy lábfej. A törzs pedig két vonal, hogy képes legyen az emberke hajolni is. Szóval, a fejet leszámítva, 12 fix hosszúságú szakaszból áll egy emberke, amiknek összesen 24 végpontja van. Ezek a végpontok, párosával kirajzolnak egy-egy vektort.

Tulajdonképpen, egy emberke kirajzolásánál a feladat nem sokkal több, mint ennek a 24 pontnak a pozícióját meghatározni és az összetartozó pont párokat egyenesekkel összekötni.

Mivel animálni is kell az emberkéket, így azokat törölni kell, azaz, a háttér szinével újra rajzolni, még a következő pozíció kirajzolása előtt.

Lehetne olyat, hogy csak azok a vektorok lennének újra rajzolva, amiknek a kezdő, vagy végpozíciója változik.

2022. márc. 30. 17:30
 9/14 anonim ***** válasza:

Szerintem kevesebb, mert pl. a két kéz egyforma hosszú. A két láb is. Ezek egy-egy pontban találkoznak. És ezek mozognak. Tehát én úgy csinálnám meg: Adatok: fej átmérő, kar hossza, láb hossza, törzs hossza (pálcika ember eddig ez 4 db. adat) /ezek fázistól függetlenek/ és a mozgás egyes fázisaihoz /ez fázis függő/ egyik láb szöge a törzshöz, másik láb szöge a törzshöz, egyik kar szöge a törzshöz, másik kar szöge a törzshöz. Törsz szöge a víszinteshez /ez még 5 db. adat/ így maga a figura 9 adatból leírható egyértelműen. Ehhez még jön egy X - Y koordináta, hogy hol van a képernyőn a figura.

A szövegfájlba a figurához leírnám a mozgás egyes szakaszainak X-Y pontját, és a mozgás sebességét. Illetve csinálnék egy sebesség-fázis összerendelést. Azaz meghatározni, hogy milyen sebességekhez az egyes egymás után következő fázisokban mik a változó adatoknak az értékei.

2022. márc. 30. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Szöget számolni? Ez szerintem nem jó irány. Egy emberkéhez rendelhető adatok mennyisége, hogy most 20 vagy 24, netán csak 10 képpont adatai, ez nem sok jelentőséggel bír. Vannak evidenciák, hogy például a karok esetén a felkar alsó vége az alkar felső végével egybevág. Ez magában egyszerűsít. Azt viszont nem látom hasznosnak, hogy szöget számoltassunk, csak azért, hogy egy vagy két integer adattagot megspóroljunk vele. Értem én, hogy mit akartál, csak nem látom a hasznát.

A sebesség változtatása nem okoz problémát, mert a rajzoló rutint egy onTimer esemény hívogatja majd, aminek gyakoriságát könnyen tudom szabályozni.

2022. márc. 30. 20:48
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!