Hogyan lehet az egész programot egy ciklussá tenni?
Azt akarom elérni, hogy lefutás után a program induljon újra és kérjen be új értéket. Hogyan tudom ezt megcsinálni?
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{
float a;
float b;
float c;
cout << "Mennyi az a?" <<endl;
cin >> a;
cout << "Mennyi a b?" <<endl;
cin >> b;
cout << "Mennyi az c?" <<endl;
cin >> c;
float d=sqrt((b*b)-(4*a*c));
float xpoz=((-1*b)+d)/(a*2);
float xneg=((-1*b)-d)/(a*2);
if(a==0 && b!=0){
cout<<"Ez az egyenlet lineáris."<<endl;
cout<<"X1="<<((-1*b)+d)<<endl;
cout<<"X2="<<((-1*b)-d)<<endl;
} else if (a==0 && b==0 or c==0){
cout<<"Ez az egyenlet konstans."<<endl;
if(abs (d)!=abs(-d)){
cout<<"X1="<<(+d)<<endl;
cout<<"X2="<<(-d)<<endl;
} else cout<<"X="<<d<<endl;
} else if (((b*b)-(4*a*c))<0) {
cout<<"Ennek az egyenletnek a grafikonja nem metszi az X-tengyelt. Így a művelet nem végezhető el."<<endl;
}else {
cout<<"Ez a program se nem lineáris se nem konstans."<<endl;
cout<<"Diszkrimináns="<<d<<endl;
cout<<"X1="<<xpoz<<endl;
cout<<"X2="<<xneg<<endl;
}
return 0;
}










float c; sor után beteszel egy while(true){ -t, a záró } meg az utolsó cout után.
Ha nem akarod feladatkezelővel killelni a programot minden futtatás után, akkor az elején bekérhetsz még valamilyen inputot, aminek bizonyos értéke esetén kilép a ciklusból (break;).
Köszönöm. Gondoltam erre tbh csak nem tudtam, hogy ilyet lehet, mert nem tudtam olyan feltételt adni, hogy minden esetben újrainduljon a ciklus.
Gondolom akkor a while(true) {} mindig a "minden esetben" feltételt jelenti





Igen, a ciklus akkor fut le, ha a zárójelben megadott logikai érték igaz. A legegyszerűbb, ha egy sima true értéket adsz meg feltételként
(de pl. while(1 == 1) {} vagy while (6 > 3) {} is ugyanúgy működne, csak fölösleges összehasonlításokat végeztetni a programmal ebben az esetben)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!