Egyenletrendszer megoldása behelyettesítéses módszerrel?
üdv. A következőben szeretnék segítséget kérni:
van két egyenletünk, 3x + y = -1 és 2x - 3y = -19 ,ezt kellene behelyettesítéssel megoldani. Matematikailag tudom ,hogy kell megoldani,de programozással történő megoldására nincs ötletem.
Első gondolatom az volt,hogy átírom az egyenletet úgy,hogy ax + by = cr és külön külön változókat csinálok de itt meg az a probléma,hogy az x,y,z -nek is valamilyen értéket kellene adni különben nem lehet számolni vele (alapban ha jól tudom 0.0 az értéke egy double változónak,az sem jobb).
Hogyan lehet megoldani ezt a két egyenletet behelyettesítéses módszerrel programozva? Konkrétan java-ban csinálnám de végülis tök mindegy,mert az elve érdekelne.





a firstEquation listában 3.0,1.0,-1.0 van a secondEquation listában 2.0,-3.0,-19.0 .
public List<Double> getCrossingPoint(List<Double> firstEquation, List<Double> secondEquation) {
double x1 = firstEquation.get(0);
double y1 = firstEquation.get(1);
double r1 = firstEquation.get(2);
double x2 = secondEquation.get(0);
double y2 = secondEquation.get(1);
double r2 = secondEquation.get(2);
List<Double> result = new ArrayList<>();
List<Double> temp = new ArrayList<>();
temp.add(x1);
temp.add(-y1);
temp.add(r1);
double resultY = ((temp.get(0) * r2) - (x2 * temp.get(2))) / ((x2 * temp.get(1)) + (temp.get(0)*y2));
double resultX = (r1 - (y1*resultY)) / x1;
result.add(resultX);
result.add(resultY);
System.out.println("metszespont = "+resultX+ " / "+resultY);
return result;
}










Közétettem a Ring kódot a Rosetta Code-n
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!