Unity -ben lehetséges két kamera tartalmát egymásra helyezni? Tehát a 2. lefedné a fő kamerát, vagyis a 2. egy HUD lenne gyakorlatilag.
Tudom, van beépített UI réteg, amire lehet képet is helyezni, sőt, egy kis kódolással animált képsorozatot is, csak úgy mint egy hagyományos 2D spritesheet esetében. Mégis eszembe jutott egy olyan ötlet, hogy mi van akkor, ha van a hatalmas nagy 3D tér, amiben lenne egy olyan zóna, amiről tudom, hogy oda soha nem juthatok el. Ez a hely tartalmazná a "HUD" -ot, magyarul csak lepakolnék oda elemeket, mint gameobject, és a fő kamerám tetejére projektálnám ki a tartalmát. Ez egy egyszerűbb megoldás lenne, ugyanis, nem kellene vacakolni számításokkal, hogy hol jelenjenek meg az objektumok a fő kamera előtt, hanem teljesen két különálló helyet vennének fel a térben, tehát ha teszem fel van egy FPS kameranézetem, akkor elég csak azt a problémát megoldanom, hogy a kamera jól működjön a játékosom szemszögéből (egér mozgatásra, és a nézés irányába haladjon előre-hátra, és ennek megfelelően jobbra-balra is szintúgy). Tehát arra kell gondolni, ha a HUD -ot kicsit komplexebbé szeretném tenni, amiben forogna egy 3D -s objektum, akkor nem előre lerenderelt spritesheet -ekben gondolkodnék, hanem ténylegesen valahol a térben, messze a játszható zónától, ott forogna egy kocka, de én azt fix helyen látnám a fő kamera előtt. Tehát ha azt akarom, hogy mozduljon jobbra ez a HUD elem, vagy bármi más manipuláció, akkor nem a fő kamerámhoz számított viszonylatban működne mindez, hanem ott a meglévő helyén kellene manipulálni a térben, a kamera meg fixen rálátna, és csak kirajzolná a fő kamera tetejére.
A kérdés, hogy lehetséges-e ilyet? Ha igen, ezzel két egyéb probléma is felmerülne. Az egyik, hogy csak egy bizonyos távolságig kellene renderelni a 2. teret, tehát transzparens háttér, valamint az esetleges áttetszőségnek is működnie kellene. Ez a beépített UI -val nem probléma, de ott meg a komplexebb dolgokat nem tudom hogy lehet elhelyezni. Ott ugyanis nincs olyan, hogy egy kockát, gömböt, vagy egyéb objektumot elhelyezek.
Wow, korán kérdeztem, végül sikerült pontosan megtalálnom azt, amit leírtam a kérdésben. :D Aki esetleg hasonlót szeretne, itt a rövid kis tutorial:
a Unity UI-t sokkal jobban ajánlom, mint azt, hogy 3D világban rakj le elemeket!
különböző felbontásokon, kamera FOV-okkal teljesen más hatásokat tudsz elérni, míg a UI-t sokkal egyszerűbben testre tudod szabni és erőforrás ügyileg is olcsóbb a canvasos megoldás!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!