Fájl hangjelekké kódolását-dekódolását milyen bonyolult leprogramozni? (bővebben lent)
Volt például régen a Commodore64, hangkazettára ki lehetett menteni programokat, melyeket vissza lehetett játszani bele, magnóról.
Ilyen hang kódolást/dekódolást mennyire volt bonyolult megvalósítani?
Az algoritmusa mennyire egyszerű ennek?
Itt-ott lehet találni neten megvalósításokat, csak azok kissé túl terjengősek.
Elvileg itt egy egyszerű megvalósítás (Python-ban), nekem nem akar működni Python 3 alatt:
Itt pedik egy Pascal-megvalósítás, melyről azt gyanítom, hogy régebbi Pascal-hoz íródott és Free Pascal alatt történő lefordítást nem tudom megoldani:
Ezeknél mi lehet a hiba (ha egyszerű hiba van)?
Ha valaki tud linkelni egyszerűbb, jól működő kódot akár C++, akár bármilyen nyelven, érdekelne.
Igen, azt hiszem 1200 Hz=0, 2400 Hz=1 és 300 bit/s sebességet tudott.
Miképp lehet ezt leprogramozni egyszerűen?
Beolvasod a file-t, megvizsgálod, hogy a bitek nullák-e vagy egyesek és annak megfelelően generálsz 1200 vagy 2400 Hz-es jelet, egy adott időtartamig, majd ezt a jelet kiküldöd hangkártyán, amire rákötsz egy hangrögzítő berendezést. Minél rövidebb az alkalmazott időtartam, annál jobb.
A visszaolvasásnál persze számít az időtartam, mert kell, hogy tudja érzékelni az AD, hogy most nulla van vagy egyes.
Az ilyen analóg adattárolási módnál, mint a mágnesszalag, akkoriban az apple II-es gép, pontosabban, annak ACIA interface-e bizonyult a legjobbnak.
A legjobb alatt itt a kiírás és a visszaolvasás minőségét és az egységnyi szalaghosszon eltárolt bitmennyiséget értem.
Állítólag a Steve Wozniak által kifejlesztett rendszer képes volt az 1500 bit/sec adatsűrűségre. 1 és 2 kHz-et alkalmazott.
Itt van egy leírás róla:
Meg itt egy hivatalos:
Jut eszembe, a kétezres évek elején, vagy még korábban, volt egy ezzel kapcsolatos fejlesztés.
Az konkrétan videomagnót használt I/O eszköznek és talán 180 /vagy 240?/ perces szalagra 3 GB anyagot volt képes kiírni.
Na meg persze hibátlanul visszaolvasni.
Köszönöm a válaszokat.
Főleg az utolsó fejlesztést illetően lehet tudni valamit?
Én ha jól emlkszem, a rádiótechnika című szaklap egyik számában vagy magában az évkönyvben találkoztam ezzel a megvalósítással, a cikket elolvastam, érdekesnek is találtam, de, mivel a streameres korszakomon már túl voltam, nem álltam bele a megvalósításba.
Hogy tudd azért, mire vállalkoznál, a szalagos adattárolás nagy rákfenéje, hogy a tárolás szekvenciális, tehát az utoljára letárolt adatokhoz csak az előttük lévő adatokon át vezet az út. Az meg elég lassú. Tehát, ha a kazetta végén van a kivánt file, akkor a végére kell csévélni.
Ezért is koptak ki olyan hamar a streamerek, a DAT magnók az archiváló rendszerekből, mert ez a tulajdonságuk erősen korlátozza a használatukat.
Olyan adatokhoz, amelyeket csak félre tesz az ember, hogy majd, 5 vagy 50 év múlva is elő lehessen venni, megfelelő lehet, de a DVD-ROM még így is köröket ver az ilyen mágnes-szalagos tárolási módokra.
Egyébként, a normál, régi CC-k /kompakt kazetták/ tárolási kapacitása ennyi volt:
"The typical encoding method for computer data was simple FSK, typically at data rates of 500 to 2000 bit/s, although some games used special, faster-loading routines, up to around 4000 bit/s. A rate of 2000 bit/s equates to a capacity of around 660 kilobytes per side of a 90-minute tape."
Szóval, 660 kByte visszaolvasása kábé 45 percbe telne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!