[C#] Hogyan működik egy Console? | Egyszerű IF-ezés, vagy valami bonyolultabb?
Amikor van egy alap alkalmazás amihez szeretnénk egy Console felületet készíteni, hogyan álljunk neki?
A programnyelv jelen esetben C#
Az én elképzeléseim szerint lehetne Switch-el is és IF-ezéssel is.
Hogyan csinálják a "nagyok"?
A konzol általában két dolgot tud, meg tudsz hívni vele metódusokat\új értéket tudsz adni egy-egy property nek, illetve opcionálisan kilistázhatja az elérhető lehetőségeket, akár pötyögés közben szűkítve a listát. Meg persze kirajzolod ezt ahogy akarod, de a funkcionalitása konkrétan ennyi.
Hogy hogy csinálsz konzolparancsokat az teljesen rajtad múlik, ha nincs sok parancs akkor if\switch korrekt(habár ha nincs sok parancs kérdés hogy van-e értelme konzollal vesződni), ha sok van akkor ez szerintem teljesen átláthatatlan lesz nagyon gyorsan, jobb megoldás lehet ha metódus\property attribútumokat használsz a parancsok összegyűjtésére, vagy esetleg valahol a kettő között lehet ha csinálsz egy osztályt\structot egy string és egy action property vel(meg amire szükséged van még) aztán csinálsz ezekből egy kollekciót - ez is elég barbár dolog, de mindenképp jobb mint if ezni.
Te valamit nagyon keversz.
Az, hogy valami konzolos, grafikus, vagy egyáltalán van-e látható kimenete, az a program felhasználói interfészét határozza csak meg, hogy mit és hogyan csinál a program, nem. (Jó, oké, bele lehetne kötni, hogy "de hát régen WINAPI-t programozva azért nem volt minden mindegy... való igaz. De alapjaiban véve, főleg egy mai fejlesztőeszközzel a két dolog teljesen szét van választva.)
Az pedig, hogy mit csinál a programod, nem a felhasználói felülettől függ. Nem ez fogja az algoritmust meghatározni. Hogy milyen utasítások és függvények kellenek majd, az attól függ, hogy milyen az algoritmusod. Ha egy "hello world", akkor még "if" sem fog kelleni. Ha neurális hálót építesz, akkor meg jóval több kell ennél, függetlenül attól, hogy milyen felületen kommunikál a felhasználóval.
A konzol alkalmazás annyit jelent, hogy egy kizárólag karakterek (betűk, számok, speciális jelek) megjelenítésére képes ablakban fog a programod futni. Ennyi. Nem több, nem kevesebb.
#4 - Való igaz amit írtál.
Nem teljesen fejtettem ki a kérdésem, ettől függeltenül szerintem érthető volt, hisz más arra adott választ.
Egy bármilyen alkalmazáson belüli, szövegesen használható konzolt értek, amivel meg tudok hívni metódusokat vagy új értéket adni egy változónak, stb.
Ezt mind a könnyebb tesztelés céljából.
Van egy olyan tervem is, hogy az eredeti grafikus programot, tudjam használni konzolból is (teljes körűen). Tehát használnám az eredeti osztályokat, függvényeket szöveges, tehát nem grafikus formában.
Amiket leírtam lehetnek pontatlanságok benne, hisz nem vagyok főállású programozó. Csak tanulom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!