Vertexekből, és ezek (általában) hármasával összekapcsolva sok kis felületet (háromszöget) alkotnak, ezekre húzzák rá a textúrákat.
2021. máj. 25. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
A 3d objektumok oldalakból állnak egy oldal minimum 3 él tud létrehozni tehát ez egy háromszög a háromszög pedig 3 élből áll az él pedig vertexekből ezek térben elhelyezkedő pontok amik rendelkeznek bizonyos adattagokkal pl normálok(vektor mely leírja merre néz az adott vertex, több vertex normáljának átlaga pedig megmondja merre néz egy oldal ez egy fontos adat mely megmondja hogy kell a fényhatásokat megkeleníteni egy felületen), uv koordináták(egy textúra mely részétől meddig kell rajzolja a textúrát a felületre) a renderelés legvégén egyébként a 3d világ le lesz vetítve a képernyőre ami már egy nagy textúra, egy textúrát pedig különböző színű pixelek alkotnak.
Nemtudom jól mondtam e mindent ha nem majd valaki kijavít.
2021. máj. 25. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Egyébként a textúrák nem csak sima képmintaként jelennek meg, de a tárgy sokféle megjelenését módosíthatják. Így akár egy rücskösség nem feltétlen jelenti azt, hogy ez a modell geometriájában megjelenne, de akár tükröződés és egyéb..
2021. máj. 25. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Így akár egy rücskösség nem feltétlen jelenti azt, hogy ez a modell geometriájában megjelenne, de akár tükröződés és egyéb is lehet textúra.
2021. máj. 25. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Nem minimum, hanem pontosan 3, mert csak háromszögek vannak. Ebből áll össze a többi (például 2 háromszög egy négyszög). Minél részletesebb egy objektum, annál több háromszög van benne, értelemszerűen annál több kakaó kell neki, hogy lerenderelje. A fény, árnyékok, meg a többi effekt már csak hal a tortán. Ezért van az, hogy egy régi, nagyon nem részletgazdag játékot amit anno 800x600-ra terveztek, egy kicsit modernebb gépen (egy 2001-es játék 2004-es gépen) már simán fut 1920x1080 felbontáson is nyikkanás nélkül, hiába nagyobb a felbontás, a modellek részletessége és a textúrák mérete nem változik, csak egy kicsit több látszik (vagy néha az se), ezért több felületre kell fény és árnyék, de az már nem nagy cucc.
2021. máj. 25. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
A polygonalapú rendererekre igaz amit fent leírtak, ezen kívül van még voxel alapú renderer is, ami lehet "3D pixel"\kocka(pl minecraft, teardown). De nem muszáj nagynak lennie a voxelnek, azért nagy mert így kevesebb adattal kell dolgozni, volt pár próbálkozás régen(meg gondolom most is), pl ez
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!