Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Van itt olyan lelkes, vállalko...

Van itt olyan lelkes, vállalkozó szellemű, java nyelvben jártas programozó, aki segítene átalakítani egy már meglévő (feltehetőleg borzasztó kesze-kusza) programomat?

Figyelt kérdés

Kaptam egyik órára egy kis játékprojektet. Nagy lelkesedéssel neki is ültem és (meglehetősen kicsiny programozói tudásommal) Stackoverflow, Youtube tutorialok és józan paraszti ész alapján összeraktam a kis játékot, viszont a győzelmi helyzetek kiértékelésénél elakadtam, mivel nem tudom hogyan tároljam le a bábuk helyzetét ami szükséges lenne a győzelmi helyzet meghatározásához (van sejtésem, hogy egy metódus kéne amivel lekérem a bábuk helyzeteit, de nem tudom hogyan implementálhatnám.. valószínűleg túlbonyolítottam az egész kódot). Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Vasárnapig működőképessé kellene tenni, de eléggé kezdem elveszteni a reményt.

Ha esetleg magadra ismertél a kérdésben, írj kérlek egy privát üzenetet és ha látom, hogy írtál átküldöm a kódot egy drive linken vagy akár emailen. Elég fontos lenne :/

A projekt futtatásához 16os jdk és a legújabb javafx szükséges. Köszönöm szépen előre is!



2021. máj. 12. 00:03
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Népszerűtlen barátunk arra próbált célozni, hogy ez nem így működik. Ha van konkrét kérdésed, tedd fel!
2021. máj. 12. 06:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

2 dolog: egyrészt az ember rászán 5-10 percet unalmában, hogy kérdésekre válaszoljon ingyen és bérmentve, de melózni több órát vagy napokat tök ingyen? Abszolút nem.

Másrészt egy programozó azért egy git repóval rendelkezzen már, ne emailben küldözgessen kódot.

2021. máj. 12. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
2-esnek abszolút igaza van. Senki sem fog ingyen dolgozni neked napokon keresztül. Írd le, mennyit szánsz rá. Vagy bontsd fel a problémádat minimális alproblémákra, amiket már meg tudsz kérdezni. Vagy akár magadtól is meg tudod oldani.
2021. máj. 12. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Írd ide le melyik játékról lenne szó és küldöm... :-)


(feltételezhetően valami táblás játék)

2021. máj. 12. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Népszerűtlen barát? Ezek szerint volt itt egy szép komment amit a kedvességszűrő törölt mielőtt láthattam volna. Kár.

Először is elnézést kérek. Visszaolvasva a kérdésemet, tényleg úgy tűnik, hogy azt szeretném írja meg helyettem valaki, de nem ez a helyzet. Nem várnám el senkitől, hogy megírja helyettem, pláne nem ingyen.

Szimplán csak nem jutott eszembe éppen, hogy hogyan fogalmazhatnám meg valamennyire konyhanyelven a konkrét problémát és gondoltam egyszerűbb ha az illető ránéz a forráskódra és az alapján javasol valamit. Ma reggel átfutottam a kódot és kb. összeszedtem a gondolataimat, nagyjából sikerült megfogalmaznom amire kíváncsi vagyok:

Van egy enumom, abban tárolom a bábuk típusát (fekete és fehér). Egy fehér van, 4 fekete. Egy másik classban hozom létre magukat a bábukat. Egy if segítségével pakolom le őket a megfelelő helyekre. A mozgás egérhúzogatásra van állítva, rákattintok a figurára, áthúzom egy mezőre, felengedem az egeret, ha érvényes a lépés akkor letörli a bábut a kiinduló mezőről és átrakja az új mezőre, ha nem, akkor visszadobja a helyére.

A győzelmi feltétel a fehérnek az lenne hogy a feketék mögé kerüljön. Addig eljutottam, hogy letárolom külön változókban a bábuk releváns koordinátáit és ellenőrzöm hogy sikerült e a feketék mögé kerülni. A gond az, hogy így amint legalább egy fekete mögé kerül, már kiírja hogy a fehér nyert. Azt szeretném, hogy csak akkor írja ki, ha az összes fekete bábu mögé került. Szóval (az én gondolatmenetem szerint) valahogy a fekete bábukat is külön kéne szednem és egyesével ellenőrizni, hogy mögöttük van e, de ötletem sincs hogyan.

Ebben szeretném a segítségeteket kérni.

Git repóm azért nincs, mert eddig nem volt rá szükségem és nem is vagyok programozó, nem ez a tanulmányaim fő iránya, csak egy minimális mellékes része.


Köszönöm az eddigi és ezutáni korrekt válaszokat :)

2021. máj. 12. 14:01
 6/10 anonim ***** válasza:
0%

"A gond az, hogy így amint legalább egy fekete mögé kerül, már kiírja hogy a fehér nyert. "


Tehát az emlegetett józan parasztiból csak az utóbbi van meg.

2021. máj. 12. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ha nem valaszolsz a privat uzenetekre ugy nem is fog menni!
2021. máj. 12. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Pszeudokód a mögöttlévőség problémakörére:


mindegyikmögöttvan := igaz

ciklus i := 1-től 4-ig:

_ ha fehérbábu nincs feketebábu[i] mögött:

___ mindegyikmögöttvan := hamis

2021. máj. 12. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Úgy látom már válaszoltak is neked, igaz csak egy pszeudokóddal, de a lényeg valóban az.


Röviden: eltárolod a fekete bábúk koordinátáit egy 2 dimenziós tömbben, mint XY, bár így jobban belegondolva, elég egy 1 dimenziós tömb is, amiben tárolod az Y koordinátájukat.


Majd amikor valamelyik lép (akár a feketék közül, vagy a fehér), akkor szépen egy FOR-ciklussal végigmész a fekete bábúk Y pozicióját tároló tömbön és összehasonlítod a fehér bábújéval.


A ciklus előtt inizializálsz egy változót 0-ára, mondjuk DB, amiben számlálod, hogy hány fekete bábú koordninátája vanelőrébb, mint a fehér bábújé.


A ciklus végén pedig megnézed mennyi a DB változó értéke, ha az 4, akkor a fehér bábú a feketék mögött van.

2021. máj. 12. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Sikerult megoldani?
2021. máj. 15. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!