Hogyan kell városépítős játékot írni C++-ban?
Hát, haver: ez olyan, hogy ha megtanultál egy földszintes vályogházat összerakni, attól még nem tudsz felhőkarcolót építeni acélból, de még csak 5 szintes téglaházat SEM.
Sokat kell még tanulnod, ha tényleg programozni szeretnél.
A játékkészítés nem úgy működik, hogy gyorsan bepötyögsz valamit, és hoppá! van egy játékom.
A játékfejlesztő cégeknek általában van egy játékmotorjuk, amiben pont az a jó, hogy nem kell előre mindenkinek mindent leprogramozgatni, hanem előre létrehozott osztályokkal tudják könnyebbé tenni a munkát.
És az egyes modellek sem úgy készülnek, hogy a kóddal elkezdenek rajzolgatni, ez komoly grafikai tervezést igényel (2D-s játék esetében nyilván valami egyszerű photoshop program elsajátítása is elég).
Én a helyedben beiratkoznék egy tanfolyamra, mert könyvekből és tilitoli online videókból ezt sosem fogod úgy megtanulni, hogy bármilyen eredményt is elérj.
Szerintem nézz utána, hogy a mai városépítős játék mögött mekkora fejlesztői csapat áll. Le fog esni az állad, ugyanis egy ilyen színvonalú játékot (szinte) lehetetlen egyedül megcsinálni. Ha mégis, akkor már maga a játékmotor megtanulása MINIMUM 1 év lesz. Onnan pedig még rászámolhatsz 1-2-t arra, hogy megtanulj olyan grafikákat tervezni, hogy az ember ne hányja el magát, ha ránéz, normális hangeffekteket csinálni.
Innen maga az érdemi munka létrehozása 1 személynek kb. 1 évtized lesz, mivel ezeket a játékokat a többéves tapasztalattal rendelkező fejlesztő csapatok is évekig csinálják, és mint látod, még ez sem végeredmény, mivel egy játékot folyamatosan fejleszteni kell, mert lehet, hogy a play test során nem fogsz olyan végzetes hibákat észrevenni, amik miatt talán a rendszernek egy teljes részét át kell írnod - nyilvánvalóan ezért is érdemes csapatban dolgozni, ahol mindenkinek megvan a maga dolga, köztük a játékot tesztelőknek is, a barátaidra pedig ne nagyon számíts ilyen helyzetben.
Nem egyszerű, de ha ezzel sem tántorítottalak el a témától, akkor sok sikert!
Igaz, hogy a kérdező trollkodik, mert nem valószinű, hogy tudna programozni, de a 17-es válaszolónak 1-2 dologban ellentmondanék.
Az első talán a tanfolyam. Hát, én mindenkit csak bátorítani szoktam arra, hogy iskolában, tanfolyamon szerezzen ismereteket, mert hatékonyabbnak tartom az otthoni, egyedül tanulós szisztémánál. Ebben az esetben azonban úgy gondolom, hogy igenis elég a videó, a könyv, mert a legelső játékprogramokat íróknak még ilyesmi sem jutott, mégis meg tudták írni a játékaikat. A játékprogram fejlesztés azért eredendően más, sokkal könnyebb műfaj a programozásnál. A sémák már kidolgozottak, játszva eltanulhatók. Pláne, ha konkrét irányultság is van, nem csak úgy általánosságban a játékfejlesztés a cél.
Grafikázni megint nem éri meg a tanfolyamosdi, mert akiben van stílus, arányérzék, szépérzék, annak menni fog, akiben meg nincs, annak nem fog menni három tanfolyam után sem. Max. kevésbé lesz hányadék a munkája, de ez egy mai igényszinthez még abszolút nulla.
A másik dolog, amit megkérdőjelezek, az idő. Egy 2.5 D-s /izometrikus/ városépítős játékprogram egy profi csapat számára nem tart évekig, még egy évig sem, ha vannak legalább öten-hatan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!