Hogyan kell városépítős játékot írni C++-ban?
Hát... nagyon nehezen.
Ha ilyet szeretnél, évekbe fog telni, ha nulláról indítod.
Főleg, ha tudásod sincs hozzá.
Inkább keress játéktervező programot hozzá. Az igaz, hogy egy mamut lesz, de könnyebb megírni.
-megtervezed, hogy milyen épületek legyenek, milyen tulajdonságokkal (ár/nyersanyagszükséglet/humánerőforrás az építéshez/fenntartáshoz, méret, szükséges épületek, az épület gyakorlati funkciója) érdemes az elején nem túlbonyolítani, ne akarjál belerakni mindent már az elején mert sose fog elkészülni az alapváltozat sem
-jöhet a kód tervezése, adatstruktúra a lehetséges épületekről, adatstruktúra a játéktérről, függvény a játéktér generálására az előre definiált természeti jelenségekkel, ha vannak (dombok, folyók, ilyesmik)
-függvények az épületek "hozzáadásáról", kezdve alap dolgokkal, van-e elég nyersanyag, szabad-e a placc ahova raknád, satöbbi
-meg még ami nem jut eszembe
Ha már megteremtetted a feltételeit kódszinten valami alap városépítésnek, akkor jöhet a user felület.
Felteszem nem ilyen választ szerettél volna olvasni, hanem előbb valami csili-vili user felülettel kezdeni, hogy tudjál villogni a haverok előtt, de ez nem egészen így működik.
Az ilyet 2.5 D-snek hívják, és valamivel egyszerűbb megírni, de csodákat ne várj.
Ha semmit nem értesz hozzá, akkor eléggé esélytelen.
Mondom: játéktervező program. Az való neked.
Ha tudsz programozni, akor hogy lehet, hogy nem tudod, miképpen épül fel egy ilyen, a kérdésedben szereplő játék?
Persze ha te vagy Linus Torwalds és csak ide jársz trollkodni kikapcsolódásképpen, mert 24 óra alatt megtanultál magyarul, akkor bocs, hogy kérdeztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!