IOS Developerek, hogyan sikerült magatoknak karriert épiteni? Milyen nyelvet tanultatok még a swiften kivül?
Igazából fél éve szorgosan tanulgatom a nyelvet Udemyn és YouTuberól. Sikerült is a SwiftUI-ba beletanultam, ami elég jól is megy most, elkezdtem egy önálló projektet, fedezem fel a githubot, ha pedig problémàm lenne, javarészt megoldom 1-2 óra alatt.
Ti hogyan csináltátok? Sulit akartam csinàlni egy màsik nyelven (C#) de a covid okozta gazdasági földbeállàs miatt nem mehetek le részmunkaidöre meloban, igy nem tudom sajnos a képzést megcsinálni. :|
Viszont a Swift egyre nagyobb teret hóditott nálam, igy inkább ezzel foglalkoznék.
Ti kivárnátok még egy évet, tanuljam a swiftet és csináljak projekteket, vagy simán csak projektekkel foglalkozzak, aztán majd akad valaki, aki juniorként felvesz? Vagy csináljak egy "iOS developer" képzést?
Világos, hogy nem vagyok még nagyon piacképes, de késziteném magam elö a "rajtra". :)
Ha valami iránymutatással segiteni tudnátok, azt megköszönném. :)
Feltettem a kérdést külföldi forumokon is, hátha tudnak segiteni az ottani tapasztalatokkal.
Ja, és 27 éves vagyok, ha valakit érdekel a dolog.
#1
Miért nincs értelme? Mert drága az iPhone?
Szia!
Nehéz benne kariert csinálni.
Mivel 20% alatt van még hazánkban is, világ szinten pedig 10% alatt az Apple eszközök száma a felhasználók közt, így nem az elsődleges platform, és jóval költségesebb rá fejleszteni, mert mindig rendelkezned kell új almás eszközökkel.
Rendes MacBook a fejlesztéshez, iPhone, iPad -ek a teszteléshez...
És ott van az örök közdelem az Apple store -al, Androidnál is elég nehézkes bürokratikus tud lenni, de az almás cégnél egy rémálom.
Bele kötnek az ikon stílusába, vagy akár az alkalmazás megjelenésében, pl. dobták már vissza azért mert stílusban elütött az apple trendektől.
Én végül ekkor hagytam fel vele, mikor a bürokrácia több volt mint a fejlesztési idő.
Meg nem is igen akarták megfizetni, mert Androidra már 80 ezerért megcsinálják, applere meg 300 ezer, és végül inkább nem kéri almás készülékre.
(Amúgy ezért, és a bürokráciája miatt van olyan kevés app, míg androidnál mindenből van 100 féle)
3:
A komolyabb appokat elkészítik Android mellett iOS-re is, és Android fejlesztőből sokkal nagyobb a túlkínálat, épp azért, mert iOS-re sokkal nehézkesebb fejleszteni (egyedi nyelv, sajátos rendszeren sajátos fejlesztőkörnyezet, meg az általad említett bürokrácia). És nyilvan nem a sufnicégeknél kell dolgozni, komolyabb cégeknél simán keresettek az iOS fejlesztők.
Kérdező:
Semmit nem írsz arról, hogy milyen IT, programozási alapjaid vannak. Nem attól leszel fejlesztő, hogy egy konkrét nyelvet és egy konkrét platformkt megtanulsz. Egy jó fejlesztőt egy mobilfejlesztő csapatban szinte bármikor átraknak iOS-ről Androidra, vagy fordítva, vagy akár backendre is, illetve lehet hogy egy-egy funkciónál ő csinálja a mobilos és a backend részét is egy-egy REST hívásnak.
Kérdező: ha vannak eszközeid, gyakorlatod, akkor meg kell próbálni jelentkezni.
Sokkal kevesebb iOS APP fejlesztő van, mert ahogy én is írtam, elég kevés megrendelés jön hozzá, így nem foglalkozom vele, így mások is inkább "népszerűbb", vagy is elterjedtebb platformokra dolgoznak.
#5: + jó lenne, ha az apple nem akarná annyira bezárni a felhasználót - fejlesztőt korlátok közé. Tudom, nem akar kimaradni semmiből, mindenből leakarja csípni a saját hasznát, pl. ezért is dobtak ki már nem is kis app -ot, mert nem a drága Apple -s fizetés megoldást integrálták, hanem egy kedvezőbb 3. fél által kínált lehetőséget.
Igen, erröl olvastam, de azt hiszem nem hagyom ennyiben már a dolgot. Nyilván jó az, ha az ember minden mobilplatformot le tud fedni egy kódbázissal.
Viszont a crossplatformoknak van valami határuk, nem?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!