Unity-be hogy lehetne ezt megoldani?
A probléma:
Előre leszegezném. Ez egy voxel projekt.
Nos. A világ dinamikusan generálódik le és végtelen a generálás. Ugye ezt perlinnel lehet megoldani. A világ mondjuk egy üres game object. Hogy a világot könnyen és effektíven lehessen generálni, betölteni és menteni, ehhez a világ darabokra van felosztva, és ez a world game object-ben egy plusz gameobject. A daraboknak a mesh-e egy blockmap alapján készülnek. A mesh-ekből a unity ki tudja szedni azokat a háromszögeket, amik fölöslegesek a Mesh.RecalculateNormals() metódussal.
A probléma ott kezdődik, hogy ahol két chunk találkozik. Tehát a chunk határán is van néhány oldallap, ami fölösleges.
Ezekkel van a bajom. Ezeket a unity-vel valahogy ki lehet szedetni, vagy erre nekem kell saját metóst írni?
A hasznos válaszokat előre is köszönöm.
Én inkább itt tenném fel a kérdést: [link]
Gyakorin aligha fogsz erre választ kapni.
A metódus amit használsz nem arra van amire használni akarod - egész pontosan annyit csinál amire a neve utal, újraszámolja\kiszámolja a normálokat, pl procedurálisan generált meshnél. Nem szed ki semmit. Nincs erre semmiféle beépített eszköz, vagy írj sajátot vagy keress valamit a neten, esetleg az asset store ban.
És egyébként ha voxel projekt, akkor nincsenek háromszögek. A voxel nem azt jelenti hogy blokkokból épül fel a világod, plusz voxel renderelésre sincs beépített lehetőség, attól hogy generálsz egy pont felhőt amiből csinálsz egy polygon mesht ugyanúgy polygon mesht kapsz mintha rögtön azt töltötted volna be a modellező programodból. Használhatod esetleg a gpu alapú részecskerendszert erre, de az ütközésre saját logikát kell írnod.
Ha meg jó neked úgy ahogy van, akkor keress egy algoritmust amivel megtalálod a pont felhőd határait és törölj minden mást(vagy még jobb, ha már alapból nem generálsz oda, de ez nem mindig megoldható), a matek részét ezeknek a problémáknak már nagyon régen megoldották.
Rendben. Én is rájöttem hogy az nem arra való, csak a mesh generálásba nem vagyok otthon.
Amúgy közi az informatív választ. Már készítettem saját algoritmust. Szóval a probléma megoldva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!