Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Unity-be hogy lehetne ezt...

Unity-be hogy lehetne ezt megoldani?

Figyelt kérdés

A probléma:


Előre leszegezném. Ez egy voxel projekt.



Nos. A világ dinamikusan generálódik le és végtelen a generálás. Ugye ezt perlinnel lehet megoldani. A világ mondjuk egy üres game object. Hogy a világot könnyen és effektíven lehessen generálni, betölteni és menteni, ehhez a világ darabokra van felosztva, és ez a world game object-ben egy plusz gameobject. A daraboknak a mesh-e egy blockmap alapján készülnek. A mesh-ekből a unity ki tudja szedni azokat a háromszögeket, amik fölöslegesek a Mesh.RecalculateNormals() metódussal.


A probléma ott kezdődik, hogy ahol két chunk találkozik. Tehát a chunk határán is van néhány oldallap, ami fölösleges.


Ezekkel van a bajom. Ezeket a unity-vel valahogy ki lehet szedetni, vagy erre nekem kell saját metóst írni?


A hasznos válaszokat előre is köszönöm.


2021. márc. 29. 12:58
 1/4 anonim ***** válasza:
84%

Én inkább itt tenném fel a kérdést: [link]

Gyakorin aligha fogsz erre választ kapni.

2021. márc. 29. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Azért próbálkozni szabad. :D
2021. márc. 29. 14:18
 3/4 anonim ***** válasza:

A metódus amit használsz nem arra van amire használni akarod - egész pontosan annyit csinál amire a neve utal, újraszámolja\kiszámolja a normálokat, pl procedurálisan generált meshnél. Nem szed ki semmit. Nincs erre semmiféle beépített eszköz, vagy írj sajátot vagy keress valamit a neten, esetleg az asset store ban.

És egyébként ha voxel projekt, akkor nincsenek háromszögek. A voxel nem azt jelenti hogy blokkokból épül fel a világod, plusz voxel renderelésre sincs beépített lehetőség, attól hogy generálsz egy pont felhőt amiből csinálsz egy polygon mesht ugyanúgy polygon mesht kapsz mintha rögtön azt töltötted volna be a modellező programodból. Használhatod esetleg a gpu alapú részecskerendszert erre, de az ütközésre saját logikát kell írnod.

Ha meg jó neked úgy ahogy van, akkor keress egy algoritmust amivel megtalálod a pont felhőd határait és törölj minden mást(vagy még jobb, ha már alapból nem generálsz oda, de ez nem mindig megoldható), a matek részét ezeknek a problémáknak már nagyon régen megoldották.

2021. márc. 29. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Rendben. Én is rájöttem hogy az nem arra való, csak a mesh generálásba nem vagyok otthon.


Amúgy közi az informatív választ. Már készítettem saját algoritmust. Szóval a probléma megoldva.

2021. márc. 30. 12:48

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!