Pár napja a tanárom felrakott egy feladatot a classroomba a klasszisokról(java).Sajnos itt olyan az oktatás hogy semmit se tanulunk meg.Viszont,ha nem csináljuk meg a feladatot 1-est kapunk.Tudnátok segiteni?
Irj progit absztrakt klaszis használatával. A progi : villanyrendőr (szemafor).
Ennyi a feladat.Nem tudja megoldani senki...
Mondjuk én azért annak is adnék egy tockost, aki középiskolában Javat tanít. Lehet hőbörögni, hogy "de hát ez egy piacképes nyelv"... igen. Erre én csak azt mondom, hogy a világhírű zongoristák se Debussyvel kezdtek, hanem egyszerű ujjgyakorlatokkal. Lehet, hogy egy stabil alapot kéne megtanítani, és ha az már megvan, arra lehet építeni az OOP-t, meg esetleg a Java-t.
Nem akarlak nagyon hibáztatni, mert egy alkalmatlan tanár mellett nehéz motiváltnak lenni, de azért nagyon sokszor az is igaz, hogy a tanuló is tojik bele a dolgokba. Rákerestél neten, hogy mi az az objektum-orientáltság? Hány ezzel kapcsolatos videót néztél meg?
Én megértem, hogy a tanár alkalmatlan - ha tényleg úgy van, ahogy mondod. De ettől még te magad is utánajárhatsz bizonyos dolgoknak. Nyilván ez nem ugyanolyan, mint ha egy jó tanár személyre szabottan elmagyarázná, de azért a semminél több. Én majdnem 10 programozási nyelvet tanultam meg internetről, meg könyvekből, és nagyzolás nélkül mondom, hogy mindegyikben legalább középhaladó szinten állok. Van, amelyiket meg a mindennapi munkámban is kamatoztatom. Nem lehetetlen, csak áldozni kell rá. Ha pedig informatikus leszel, azt fogod tapasztalni, hogy időről időre új technikák jelennek meg, és senki nem fog odaülni melléd, és azt mondani, hogy "na, most akkor megtanítom neked ezt meg azt". Hanem a te felelősséged lesz, hogy tájékozódj és tanulj.
De szövegelés helyett: beírtam keresőbe, hogy OOP, és lám, adott is jópár találatot magyarul. (Ha angolul is tudsz, akkor meg temérdek lehetőséged van. Derek Banas csatornáját jó szívvel tudom ajánlani.)
Google első találat: [link] -- jónak tűnik. Igaz, a példakódok C#-ban vannak, de szerintem az elv ettől még érthető.
Aztán találtam ilyet is: https://www.youtube.com/channel/UC9stCzkXQ_F146PEBrEgT3w/vid.. -- nem néztem bele, de a videók címei alapján ígéretes.
Ha kicsit komolyabbra vágysz: https://www.youtube.com/c/SanFranciscobolJottem/videos
Túlzás nélkül mondom, hogy SOHA az emberiség történetében még nem volt arra lehetőség, hogy akkora tudásanyaghoz egy hétköznapi ember hozzáférjen, mint ami az interneten elérhető. És még ki sem kell érte mozdulnod. Nem mondom, hogy bármi megtalálható az interneten, de majdnem bármi. Csak meg kell találni.
Te pedig magadnak tanulsz, és nem a tanárnak. Ezzel nem azt mondom, hogy renben van az, hogy olyanok tanítanak, akik tojnak az egészbe, de ha majd felnősz, senkit nem fog az érdekelni, hogy egy dolgot miért tanultál meg, vagy hogy miért nem. Az fog érdekelni másokat, hogy tudod-e, vagy sem. Lehet, hogy a tanár egy balfék, de neki nem lesz rosszabb az élete attól, hogy megbuksz. Neked viszont igen. Amit pedig megtanultál, azt senki nem veheti el tőled.
(A közoktatáson nagyon sok országban spórolnak, de mindenhol vannak kiváló tanárok, meg nagyon rosszak is...)
Keresgéléshez, - ha nem tudsz angolul, - akkor fordító is ajánlott:
Ha beírod "villanyrendőr", akkor kiadja hogy "traffic light" (érdemes rákattintani a fordításra, hogy mit ajánl még fel)
Ez alapján Google-ban találsz kódokat is:
"java traffic light simulation"
"java traffic light demo"
stb.
Ha meg a talált kódokat nem tudod értelmezni, akkor érdemes az alapokat újravenni "jobb" internetes előadóval, - ahogy feljebb adtak linkeket.
Sok sikert!
A helyzet idehaza sem rózsás. Kivételek persze vannak, a suli, ahol most rendszergazda vagyok, szerintem kifejezetten minőségi, de amúgy sok helyen itt is komoly gondok vannak. Meg hát a problémák jelentős része rendszer szintű.
Mondjuk én akármennyire is vaskalaposnak tűnhetek emiatt, még mindig azt mondom, hogy alapozni olyan nyelvvel kell, ami nem veszi el a figyelmet a programozás lényegéről. Mondjuk: Perl, Pascal, esetleg BASIC. Akármennyire is divat ezeket szidni, és mindenféle pedagógiai megfontolást mellőzve divat előrántani valamilyen magas piaci részesedésű nyelvet, még mindig ezek a legalkalmasabbak kezdésnek. Ezek után pedig meg lehet tanulni valami mást, mondjuk Java-t. Kevesebb macera Pascal után a Java, mint az, hogy eleve Javaban kezdj, és ne érts semmit. Vagy ha nagyon Pascal-fóbiája van, akkor Perl. Annak még a szintaxisa is hasonló, mint a Java-é.
C-vel kezdeni is leginkább csak arra jó, hogy elvegyék az ember kedvét. Jó nyelv, meg én nagyon szeretem, és mikrovezérlőket mind a mai napig ebben programozok, de ez sem arra való, hogy ezen tanuljon az ember. Csak hogy szemléletes legyek: főiskolán a csoport egyharmada (15 fő) kezdett Pascallal, kétharmada (kb. 30) C-vel. A Pascal-csoportból öten voltak, akiknek sikerült komolyabb szintet elérni, és nem csak a kegyelemkettesre mentek. A C-s csoportból két főnek, abból az egyik én voltam, és már volt előtte komolyabb előismeretem.
De mindegy, nem is ez a lényeg.
Ha ő azt mondta, hogy a Java egyszerűbb, mert az kevesebb sor, akkor ezzel jól megmutatta, hogy nem csak a tanításhoz nem ért, de programozásból is butácska.
Ja, mondjuk C-ben a billentyűzetről adatot bekérni egyetlenegy rövidke sor (pl. scanf("%d", &a); ), Javában pedig... háát besűríthető egy sorba, de az nagyon hosszú, és kevéssé elegáns sor lesz. :D
Meg egyáltalán: azt mondani, hogy ha kevesebb sor van, akkor könnyebben észrevenni a hibát... áhh.. :D Még az sem feltétlenül igaz, hogy a hosszabb kód több hibát eredményez. Rá lehetne fogni, hogy valószínűbb, mivel nagyobb mennyiségben többet hibázhat az ember, de ez legfeljebb csak az elgépelésekre lehet igaz, szemantikai hibákra legfeljebb csak nagyon homályos statisztikát lehetne felmutatni... mondjuk egy 4-szer akkora kódban valószínűbb, hogy több a hiba. De 4-5%-nyi különbségre butaság ilyesmivel előhozakodni.
Meg hár az, hogy az ember mennyire könnyen veszi észre a hibát, az nem a sorok számától függ.
Na, mindegy is.
Az, hogy valaki intézményt vezet, másokat irányít és bírál olyan téren, amiben ő maga is bírálatra szorulna, a rendszer csődje. Egyébként is, én mindig azt mondtam, hogy a szaktanár, és a vezetői tevékenység két nagyon különböző szakterület. Egy szükségszerű rossz az, hogy a szaktanárok végzik az osztály, illetve az intézmény vezetését. Akinek jók a vezetői képességei, az egyáltalán nem biztos, hogy tanítani is jól tud. Aki pedig jól tanít, egyáltalán nem biztos, hogy vezetni is jól tud. De ez megint egy másik kérdéskör...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!