Öröklés esetleg dekorátorok?
A konkrét nyelv és implementáció lényegtelen, de van egy dolog, ami nem teljesen világos nekem az objektum orientált paradigma használatában. (Amúgy Pyton-ról van szó, de ez nem fontos)
Adott egy játéktér, amiben különböző mezők vannak, amiken a játék más-más aspektusát szeretném bemutatni. Ezeket természetesen különböző osztályok írnak le. Azt szeretném, ha ezekhez a modulokhoz ne kelljen hozzányúlni, ha közben változtatunk a mezők elrendezésén és pozícióján. Erre eredetileg azt találtam ki, hogy a mezők pozícióit egy config file-ból olvasom ki, és adom tovább minden modulnak, ahol ezeket mintegy "offset" értéket használva, eltolom a mező koordinátáit. (remélem világosan fogalmazom) Tehát ez működik, de szerintem ez nem egy jó tervezési minta... azon gondolkodom, hogy nem kellene itt inkább valami mást használni esetleg dekorátorokat, vagy öröklést... ezeket az eszközöket "a való életben" még nem használtam, lehet, hogy nem is erre valók.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!