Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szeretnék egy 2d akció platfor...

Szeretnék egy 2d akció platformer játékot csinálni pc-re. Valami olyan grafikajut mint a Katana Zero. A géphez nagyjából érték, de nem tudom programozni, semmi ötletem nincs hogyan kéne neki látni, tényleg semmi. Netről meg tudnám tanulni?

Figyelt kérdés
Ha igen akkor sok idő lenn? Mármint az hogy megtanuljam, mert bármennyi időt képes lennék a fejlesztésre szánni. Valaki tanácsok, tippek. Minden választ várok és köszönök. Vagy lehet úgy is játékot csinálni hogy nem kell programozás? Meg olyanokat hogyan csinálnak hogy pl egy animációt, hogy mondjuk az ember egyet ló a másikba és belőle még jön a vér. Ezt is programozassal csináljak? Teljesen el vagyok veszve, de nagyon tanulékony vagyok, válaszokat előre is köszi

2020. dec. 9. 20:26
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Javasolnám hogy nézz utána a Unity videojáték-motornak, valamint a C# programozási nyelvnek.
2020. dec. 9. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
A Unity jó ötlet. Sok találatot ad ki a google ha rákeresel hogy "Unity 2D platformer tutorial". Iszonyatosan sok idő megtanulni és egy játékot egyedül megcsinálni. Visual Scripting segítségével nem feltétlenül kell megtanulni C#-ban programozni, ott "csak" blokkokat húzgálsz össze. De nem is a programozás tudása vagy nem tudása jelenthet problémát, hanem az algoritmizálás képessége, hogy felbontsd a játékot kis akciókra, lépésekre, elemekre. Ha elkezded, mindig valami kisebb célt tűzz ki magad elé, pl. tudj mozogni egy egyszerű karakterrel, aztán tudjon ugrani, aztán csinálj egy nagyobb pályát, aztán rakj be egy bábut amit szétverhetsz, aztán a bábu támadjon rád, stb. Nem gondold hogy jövő hónapra kész lesz a Katana Zero 2-d, mert irreális cél, és csak elmegy a kedved a tanulástól.
2020. dec. 9. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Egy kicsit tanuld az alapokat. C# tökéletes rá. Erről bárhol találsz oktató anyagot javaslom a wc3schoolst. Ha még nem tudsz változókat írni, lehetőleg ne mélyedj bele rögtön az OOPbe :)

Először változók, adat, kép megjelenítése, vezérlési szerkezetek (listákat mindenképp), függvények (ezek nagyon hasznosak arra ha valamit többször használsz és ne kelljen 1000 soros kódot írnod!).


Objektumokra szerintem csak a lövedékekhez lehet szükség.


Ahogy már írták bontsd le elemekre és tervezd meg pontosan! Van a játékosnak életereje vagy csak isnta halál van és életei vannak? Vannak különböző ellenségek, akiknek különböző tulajdonságai vannak (pl gyorsaság, reakció idő, töltény szám, sebzés)? Ha igen, akkor szükséges valamilyen Ellenség osztály írni(ennek a neve persze lehet akármi, valami rövid és ékezet nélküli). Meg tudja állítani a játékos az időt? Akkor minden olyan mozgó elemet, amire hatással van, azt legjobb egy Timerhez kötni és akkor a Te döntésed, hogy megállnak vagy lelassulnak, felgyorsulnak, minden megáll csak a játékos nem. Az idővisszaforgatást is hasonló "rendszerrel" lehet megcsinálni. Mindig elmenti a program a pontokat ahol valami járt egy listába, és egy gombnyomással vissza lehet forgatni az időt.

Az egész játékot Visual Studioval meg tudod csinálni!


Ha érdekel, írhatok még privátban!

2021. máj. 13. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!