Szeretnék egy 2d akció platformer játékot csinálni pc-re. Valami olyan grafikajut mint a Katana Zero. A géphez nagyjából érték, de nem tudom programozni, semmi ötletem nincs hogyan kéne neki látni, tényleg semmi. Netről meg tudnám tanulni?
Egy kicsit tanuld az alapokat. C# tökéletes rá. Erről bárhol találsz oktató anyagot javaslom a wc3schoolst. Ha még nem tudsz változókat írni, lehetőleg ne mélyedj bele rögtön az OOPbe :)
Először változók, adat, kép megjelenítése, vezérlési szerkezetek (listákat mindenképp), függvények (ezek nagyon hasznosak arra ha valamit többször használsz és ne kelljen 1000 soros kódot írnod!).
Objektumokra szerintem csak a lövedékekhez lehet szükség.
Ahogy már írták bontsd le elemekre és tervezd meg pontosan! Van a játékosnak életereje vagy csak isnta halál van és életei vannak? Vannak különböző ellenségek, akiknek különböző tulajdonságai vannak (pl gyorsaság, reakció idő, töltény szám, sebzés)? Ha igen, akkor szükséges valamilyen Ellenség osztály írni(ennek a neve persze lehet akármi, valami rövid és ékezet nélküli). Meg tudja állítani a játékos az időt? Akkor minden olyan mozgó elemet, amire hatással van, azt legjobb egy Timerhez kötni és akkor a Te döntésed, hogy megállnak vagy lelassulnak, felgyorsulnak, minden megáll csak a játékos nem. Az idővisszaforgatást is hasonló "rendszerrel" lehet megcsinálni. Mindig elmenti a program a pontokat ahol valami járt egy listába, és egy gombnyomással vissza lehet forgatni az időt.
Az egész játékot Visual Studioval meg tudod csinálni!
Ha érdekel, írhatok még privátban!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!