A játékok készítése során hol lehet programozni?
Szeretnék játékprogramozást tanulni.
Néztem pár youtube videót Unreal Engine-ről meg Unity-ről de mindenhol csak annyit látok, hogy fél óra alatt összekattintgat egy pályát és kész, billentyűzethez meg szinte alig értek.
Engem az a része érdekelne a játékfejlesztésnek amikor csak a C++ kódolás megy.
Vagy ilyen része már nincs a játékfejlesztéseknek mert olyan modern IDE-kat raktak össze, hogy semmi szükség a valódi kódolásra?
#3 Hol említ ilyet a kérdező hogy nem tud c++ fáljt létrehozni?
A szarrá optmalizálásról meg vitatkozhatnánk mert ezek az enginek mindennek elmondhatóak de optimalizáltnak semmiképpen. Csak írj egy egyszerű snaket, block breakert vagy valamit C++ ban majd ugyanezt csináld meg unrealban, vagy unityben. Nézd meg és meg fogsz lepődni a memória és processor használat különbségén.
Az, hogy 10 perc alatt megtervezem a játékteret, meg lerakok egy First Person Controllert, az még távolról sem játékfejlesztés. Egy valamire való játék ennél nagyságrendekkel összetettebb. Mondjuk hogy oldod meg, hogy az előtted levő kincsesláda kinyíljon? Vagy hogyan oldod meg, hogy fel tudj venni egy tereptárgyat? Vagy hogyan vág ki a karaktered egy fát? Ez már mind olyan dolog, amihez kódolni kell, és nem elég csak előre elkészített prefab-eket lerakni. ;)
Természetesen "nulláról" is elkezdheted írni a játékodat, és aki szeret a dolgok mélyére nézni, annak ez kifejezetten érdekes, és tanulságos feladat; de egy csomó dolog van, amit a Unity/Unreal/Godot alapból megold helyetted. Persze, ennek megvan az ára: a kész játék potenciálisan jóval több erőforrást fog felemészteni.
Az ilyen, kattintgatós game engine-ekkel való munka nem játékfejlesztés. Csak annak gyenge szimulációja. Éppen az érdemi részek megismerésétől, lefejlesztésétől vágja el a programozót.
Egy játékprogram fejlesztése nulláról azért nagyon jó, mert annyi rengeteg dologgal terheli az egyéni fejlesztőt, vagy azt aki másod-, harmadmagával kezd bele ilyesmibe, hogy annál jobb tanulókört elképzelni sem lehet. Élesíti az elmét, sajátos, sokszor teljesen egyedi megoldások kidolgozására ad lehetőséget.
Ugyanez egy engine alkalmazásánál már nincs. Az engine alapban azok számára készült, akik ugyan meg tudták volna írni, de nem akarták a hatodik sprite engine-jüket, vagy a tizedik pixel szintű collision detektorukat megírni, csak használni egy kész terméket, pénzkeresési céllal. De ahogy ez lenni szokott, rászoktak azok is ezekre az engine-ekre, akik nem lennének képesek még annál két nagyságrenddel silányabbat sem összehozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!