Hogyan lehet saját számítógépes játékot csinálni?
Mi a bajod a unityval? Na tessék itt egy játék unity nélkül:
print("gondoltam egy számra")
if input() == "42":print("nyertél, gratulálok")
Egy játékprogramhoz nem feltétlenül kell motor.
A motorokat arra találták ki a fejlesztők, hogy kis energiabefektetéssel állíthassanak elő másik, harmadik, sokadik játékot. Pl 2D platform játékok esetében elég az erőforrás fájlokat (grafika, hang) lecserélni, kissé megcifrázni a core logikát és kész az "új" game. Ezt később kiterjesztették az összes többi játéktipusra (stratégia, 3D, logikai), mivel a feladat, az alapséma mindegyiknél hasonló.
Amúgy, motor fejlesztéséhez tisztában kell lenni a fizikával, a geometriával és nagyon erős matematikai készséggel kell bírni, hogy a motorod a lehető legjobban ki tudja használni a számítógép lehetőségeit.
Még annyit, hogy a motor esetében többet kell dolgozni, mert meg kell írni olyasmit is, amit az egyik játék nem igényelne, de a másik igen. Pl. háttér scroll. Az egyiknél elég volna csak horizontális, a másiknál meg vertikális.
Vagy az egyiknél elég a sima ütközés vizsgálat (tetris), a másik meg igényel pixel szintűt is.
Persze ezt a többletmunkát visszakapod már a második játék fejlesztésénél.
Egy 2D motor esetében a legalapvetőbb dolgok, a teljesség igénye nélkül:
Sprite és háttér animáció,
sprite és háttér mozgatás két vagy három sík mentén,
hang (zene plusz effekt) lejátszás lehetősége,
mindezek belső szerkezeti felépítése, elrendezése (saját formátumok),
valamint alapvető, programozható (scriptelhető) munkalogika.
" #2 Ez a játék így túl könnyű, nyilvánvaló hogy 42-re gondolsz, elvégre 6x9."
Lol,
6 x 9 az 54. Legalábbis felénk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!