Saját számítógépes játékot hogyan lehet szerkeszteni?
Attól függ programozás tekintetében milyen szinten vagy.Ha csak fél éve ismerkedsz a programozással Ogre3D-n keresztül,az nem a legjobb kezdés,Először ismerkedj meg alaposan a programozással a játék fejlesztést hagyd későbbre.
Ha van gyakorlatod programozásban csak a játék fejlesztéssel ismerkedsz 6 hónapja az Ogre-val,az sem a legjobb,először 2D játékokat irj,utána lépj 3D-re.
Minden esetre megkönnyítheted a dolgod ha használsz kész motorokat mint a Spring,Glest,Stratagus vagy általánosabb motorokat mint a Unity,Shiva3D,Leadwerks,UDK..stb
Vagy akár kifejezetten játékfejlesztésre kihegyezett nyelveket mint a GLBasic,DarkBasic,BlitzBasic
Az Ogre ha jól tudom csak egy graff motor de alapvetően nagyon jó motor,viszont játék fejlesztésben nem sokat segít csak a grafikában.
Szóval ha van gyakorlatod programozásban akkor először fejlesz 2D játékot.Akár használj kész motorokat hozzá.Mondjuk írj egy tetrisz vagy arkanoid valami klaszzikust.Ha ez megvan,utána lépj 3D-re és akár maradhatsz az Ogre-nal vagy használhatsz kész motorokat.
Ha nincs gyakorlatod csak amit az Ogre-val tanultál az elmúlt 6 hónapban akkor először ismerkedj meg egy programozási nyelvvel alaposan.A játékfejlesztést,grafikát és egyéb dolgokat hagyd későbbre.
De a legfontosabb,ne legyenek túl nagy vágyaid.Lehet jó játékokat fejleszteni házilag is,ezeket hívják indie játékoknak és mára már azért van piaca.De ezekhez is minimum egy kisebb 4-5 fős csapat azért kell.Ha egyedül vagy maradj meg a hobbi fejlesztésnél,programozgatásnál szerintem,ne akarj túl sokat elérni.
Mondjuk van egy program amiben viszonylag nagyon egyszerűen lehet játékokat "szerkeszteni" a neve 3D Rad.
Ez egy ingyenes 3D game maker ami eredetileg autóversenyzős játékok fejlesztésére lett kitalálva ami erősen érződik is rajta,de a program fejlesztője folyamatosan bővíti a lehetőségeket és lényegében bármilyen játékot össze lehet scriptelni benne.
A programban sok mindent egy editorban vizuálisan össze lehet kattintgatni bele értve a menüt,fizikát,irányítást,AI-t a játék világát.
A script rendszerén keresztül pedig bármit befolyásolhatunk akár saját shadereket,AI-t is írhatunk vagy akár multy játékot is készíthetünk amit hálózatban lehet játszani.
Alapvetően nagyon frankó kis progi,egyszerű és szórakoztató használni.Érdemes lehet megnézned de ahhoz hogy egy RTS játékot alkoss benne scriptelned kell.
Talán kezdő lökésnek elég lehet hozzá az amit az elmúlt 6 hónapban tanultál,de ne akarj azonnal RTS játékot csinálni benne.Ismerd ki a program működését és a script rendszerét.
És ne aggódj az miatt hogy alapvetően autós játékokra épít,ne gondolt azt hogy hűű ez milyen messze van attól amit én akarok.Aa ki ismered a program működését,bármit megvalósíthatsz benne.A 3D Rad engine gyakorlatilag bármire képes csak meg kell tanulnod használni.
Rengeteg példa project és tutorial van hozzá.
A scripteléshez viszont nem árt ha tényleg van mire építkezned.A 0-ról nem fog menni,de amit az elmúlt 6 hónapban tanultál talán elég lehet kezdő lökésnek attól függően mire koncentráltál a grafikára hogy hogyan lehet betölteni modelleket,textúrákat,fényeket..stb az Okre-ba vagy a programozásra.Utóbbi előny lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!