Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mire jó az OOP?

Mire jó az OOP?

Figyelt kérdés
2020. febr. 21. 15:36
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
19%
A virtuális metódustábla a metódushívások gyors lebonyolítását teszi lehetővé. Fő hátránya, hogy minden leszármazott osztály minden virtuális metódusa elfoglal egy helyet, még akkor is, ha az alosztályban nem írtuk felül. Ez azt eredményezi, hogy virtuális metódustábla bejegyzéseket vezetünk át az osztályhierarchián, még olyan eljárásokét is, amiken nem változtattunk. Az azonos metódusok címeinek sokszori letárolása pedig rengeteg memóriát foglalhat.
2020. febr. 21. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
0%

Részletes cikkében Lawrence Krubner végigveszi az objektumorientált programozás tizenkét aspektusát, és bebizonyítja, hogy más nyelvekhez hasonlítva (lisp, funkcionális nyelvek stb.) az OOP nyelveknek nincsenek különleges erősségeik, viszont szükségtelen komplexitást hordoznak magukkal.


Rob Pike, aki részt vett az UTF-8 és a Go megalkotásában, az objektumorientáltságot a programozás római számainak nevezte. Azt mondta, hogy az adatszerkezetekről és az algoritmusokról az adattípusokra helyezi át a hangsúlyt. Továbbá idézi egy Java professzor példáját, aki egy egyszerű keresőtábla helyett hat osztály létrehozásával oldott meg egy feladatot.


"Az OOP bevezetése az Emacs-ben nem jár egyértelmű előnyökkel; használtam OOP-t, amikor Lisp számítógépek ablakozó rendszerén dolgoztam, és nem értek egyet azzal az állítással, hogy ez a programozásnak egy magasabb szintje lenne." Richard Stallman

2020. febr. 22. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
77%

:D :D :D

Nagyon ügyesen tudsz semmitmondó OOP ellenes cikkekből kopipésztelni :D :D

Sejthető volt, hogy egyetlen önálló gondolatod sincs.

Az OOP-nak rengeteg előnye van. Hátránya az, hogy nem mindenki érti, mert kell hozzá némi gyakorlat, hogy jól csinálja valaki.

2020. febr. 22. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
100%
Az OOP-t csak az utalja aki nem érti. :D
2020. febr. 22. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy érdekel bárkit is az, hogy a kérdező megkapja a választ, ami miatt feltette a kérdését?
2020. febr. 22. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
46%

Mondd azt, hogy téged érdekel.

Amúgy, már megkapta a választ a kérdésére.


Az OOP-t képzeld el úgy, mintha labdák lennének egy konténerben. Minden labda egy-egy kupac kódot tartalmaz, ami valamit csinál. A labdák beltartalmai (a kódok) egymással nem érintkeznek, csak a felületükön érhetnek egymáshoz, az az interface.

Így lehetőség van a konténerből labdát vagy labdákat kivenni, vagy abba beletenni anélkül, hogy a többi labda tartalmát meg kéne változtatni.

2020. febr. 22. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
46%
#16: Ez a valami abszolút nem húzható rá az OOP-re. Oké, hogy Te nem érted, de mást miért akarsz bevinni a sötétbe?
2020. febr. 22. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
27%

Az objektumok egységbe foglalják az adatokat és a hozzájuk tartozó műveleteket.

Az objektum által tartalmazott adatokon általában az objektum metódusai végeznek műveletet. A program egymással kommunikáló objektumok összességéből áll.


Nagyobb projektekben interfészek fejezik ki a kliensek elvárásait az objektumokkal szemben. Amellett, hogy a kliens biztos lehet abban, hogy az objektum rendelkezik az interfészben előírt metódusokkal, elvárhat csak egy adott interfészű objektumot ahelyett, hogy meghatározná a pontos osztályt. Ez megkönnyíti a megvalósítások és az objektumok cseréjét. Amellett, hogy az objektum megvalósít egy interfészt, még lehetnek további tagjai is, amikről azonban a kliensek nem tudnak, mivel az interfész nem garantálja. Az interfész egy szerződést ad meg az objektum és kliensei között.

2020. febr. 22. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
46%

#18: Komolyan bemásoltál egy wikipedia részletet??? :D :D :D :D

Valóban rohadt nagy szakember lehetsz! :D :D :D :D :D

2020. febr. 22. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
23%

Egy osztálynak akármennyi adata és akárhány metódusa lehet. Jó objektum orientált szokás szerint az adatokat el kell rejteni, vagyis be kell zárni az osztály belsejébe. Az elrejtés elmélete nagyon egyszerű: úgy képzeljük el az osztályt, mint egy "fekete dobozt", amiből csak egy kis rész látszik.


A látható részt osztály interfésznek hívjuk, és ez teszi lehetővé, hogy a program többi része használhassa az adott osztályba tartozó objektumokat.

2020. febr. 22. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!