Mennyi matekot kell tudni, ha játékfejlesztő akarok lenni?
Engine fejlesztéshez erős gimis matek, más területeken meg gyengébb gimis matek jó google használattal. Azon is sok múlik hogy 2D vagy 3D, 2D klasszisokkal egyszerűbb. Gyakorlati hasznát játékfejlesztésben nem fogod venni a mateknak amit felsőoktatásban tanultok(fizikusként, matematikusként kell komoly matek). Erős logikai készségre van szükség elsősorban, ha mellé tudod hogy nagyjából merre kell keresgélned azzal már gond nélkül elbodogulsz, a legtöbb esetben nem kell tudnod mi hogy működik, elég ha tudod hogy mit csinál, nagyon jó ingyenes könyvtárak vannak ma már kb az összes problémához amivel csak találkozhatsz játékfejlesztés alatt.
Nézz szét pl ezeken a linkeken, ez gyakran előkerülő kérdés, sok válasz van rá.
https://www.youtube.com/watch?v=GpsKrAipXm8
https://www.youtube.com/channel/UCEhBM2x5MG9-e_JSOzU068w
Ha szimulátort akarsz írni nyilván borul az egész, oda annyira kell komoly matek amennyire a terület megkívánja, pl egy subnautica klónnál csinálhatsz folyadékszimulációt nyomással, sűrűséggel, halmazállapot változással, tököm tudja még mivel, vagy rátolhatsz a képre egy kék posteffectet meg lejjebb húzhatod a gravitációt. Egy árkádos játékban semmit nem tenne hozzá a szimuláció, sőt, pont hogy elvenne tőle, minden azon múlik hogy milyen élményt szeretnél teremteni.
..Ilyenkor általában jön valaki aki megmondja hogy miért kell a gimis mateknál több hurr durr - Carmackal lehet vitatkozni a témában, úgy rémlik akkor mondta egy riport alatt amikor elment Oculust fejleszteni.
"Gyakorlati hasznát játékfejlesztésben nem fogod venni a mateknak amit felsőoktatásban tanultok"
Huhhúúúúú.
LOL
játékfejlesztő vagy játékmotor fejlesztő akarsz lenni?
a játékfejlesztőnek sokkal kevesebb matek kell, de persze attól is függ pontosan mivel és mit szeretnél csinálni
én pl most csinálok 1 háztervező rendszert az egyik játékomhoz, sok dolgot most tanulok hozzá
van egy táblajáték amit csinálok, ott is van pár új dolog, de az jóval egyszerűbb
Játékmotort nem akarok fejleszteni. Már olvastam olyan irást ahol pszeudókódban leírta a csávó, hogy 3D-s motort hogyan kell.. már ott elakadtam, hogy vektorok meg skalárszorzatok. Én ahhoz nem értek. A koordinátageomatria meg a trigonometria jól ment gimiben, de ezeket inkább kihagyom.
Az OOP-t fogom sokat tanulni otthon, meg a szöveges szerepjátékomhoz használom, de ott is néha elakadok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!