Egy programozótól mennyire elvárás, hogy előre megtervezzen mindent, amit kódol?
gyakorlatból mondom, hogy sokszor sajnos nincs komolyabb tervezés UML, meg dokumentáció, HA kis projekteket vagy már X éve futó projektekkel foglalkozol
nagyobb zöld mezős projekteknél sem a coderek szoktak tervezni, hanem már a kész terveket kapják meg, hogy mit kell megvalósítani
hobbi és fizetős "hobbi" projektjeimnél azt tapasztaltam, hogy jó előre tervezni, de ha a döntéseket nem te hozod, hanem egy megrendelő, akkor az gyorsan keresztül tudja húzni az eddigieket (persze jó esetben nem ingyen)
fontos, hogy megfelelően írd meg a kódokat, átláthatóan
skálázható legyen az egész
Közepes vagy nagyobb projekteknél nem árt, mert már ott gyakran kiderülnek olyan csavarok vagy csapdák, amiket jobb a kódolás elkezdése előtt elkerülni.
Meg hát milyen UML diagram, van egy pár fajta. Ha csak leírod az elején, hogy pontosan mit is vársz a végén, az már majdnem jó egy use-case diagramnak. OOP esetén legalább egy vázlatos osztálydiagram és objektumdiagram sokat segít, órákat és szívást spórolhatunk vele. Ha máshol is használható könyvtárak vagy "package"-ek is készülnek, akkor egy elnagyolt component-diagram, stb. A teljes UML-t nagyon kevesen használják ki, de vannak hasznos eszközök benne.
De általánosságban elmondható, hogy a 90-es évek eleje óta a korszerű szoftverfejlesztés szerves része a tervezés, külön szakirodalma van. Ennek nagy része tömény elmélet, de azért van benne gyakorlatban napi szinten hasznos dolog. Valamilyen módon mindenképp meg kell tervezni a munkát, legalább minimálisan, attól is függően, mekkora és milyen jellegű projektről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!