GIMP-ben hogyan lehet mozgatni a már megrajzolt alakzatokat?
A GIMP az fotószerkesztő program tudtommal, és nem pedig animáló.
Szerintem ezért nem találtál semmit a témában. :)
Természetesen rétegek használatával. Amit eltérő rétegre teszel, azt értelemszerűen a többitől függetlenül tudod kezelni.
Egyébként nem tudom, miféle célból rajzolsz alakzatokat, és miféléket. Lehet, hogy az Inkscape vektorgrafikus program praktikusabb lenne, abban eleve külön objektumokként jönnek létre a formák.
Kijelölöd a képrészletet, amit mozgatni akarsz és ctrl+shit+L vagy
Kijelölés ► Lebegő kijelölés
Persze tényleg nagyban leegyszerűsíted a dolgod, ha több réteget használsz.
#5: „shit” :)
A módszerrel az a baj, hogy a mozgatni való alakzatot egyszerűen csak kivágja a képből, ezért csak egymást nem takaró formák és homogén háttérszín esetén használható normálisan, egyébként a helyén maradó lyukat újra kell rajzolni, ezért javasoltam az eredendően többrétegű képen való rajzolást. Ha az alakzatok nem fedik egymást, akkor a Ctrl+Shift+L kiváló megoldás, mellesleg (legalábbis 2.8-ban) rögtön a Lebegő kijelölésre kerül a vezérlés, nem is kell külön kérni. Egyébként a Lebegő kijelölés réteg átnevezésével, vagy a Réteg → Új réteggé menüponttal, vagy egyszerűen a Rétegek ablak újréteg-gombjára kattintva a kivágott részből egy átlátszó hátterű kisebb réteg jön létre, amely a továbbiakban a Áthelyezési eszközzel (nyilaskereszt, M) utólag is bármikor odább tehető.
Mondom, hogy az Inkscape kell neked...
A pixelgrafikus szerkesztőkben nyilván nem módosíthatod a körvonal vastagságát, mert az a berajzolás után semmiféle saját tulajdonsággal nem bír, a képnek ugyanolyan pixelei lesznek belőle, mint a többi. A PhotoScape ezzel szemben egy sajátosan összerakott kis program, amely a maga „rétegein” a szerkesztés lépéseit tárolja, mégpedig egymástól függetlenül, és az egybedolgozást csak a hagyományos képformátumba mentéskor végzi el -- így addig bármelyik műveletet megváltoztathatod vagy kidobhatod. Az alakzatok rajzolása esetén például egy vektorgrafikus objektumot hozol létre, amelynek minden paramétere akármikor változtatható menet közben, és a program a saját projektfájljában is így tárolja el. A vonal csak akkor íródik bele véglegesen a képbe, amikor valamelyik szokásos egyrétegű formátumban (pl. JPG, PNG, BMP) mented, és az így kapott képen már természetesen változtathatatlan is.
A Gimp valamilyen szinten képes a vektorgrafikára (Útvonal-eszköz, B) -- ez segédeszközként néha hasznos, de egyrészt eléggé távol esik a program általános karakterétől, így nem kap túl nagy hangsúlyt, másrészt csak a manuálisan megrajzolt körvonalakkal foglalkozik, nincsen beleépítve téglalapok, ellipszisek vagy egyéb primitívek rajzolása. Amennyire a hiányos ismertetőd alapján meg tudom állapítani, a céljaid szempontjából kifejezetten kényelmetlen lenne ezzel kísérletezned.
Az Inkscape-ben viszont minden megrajzolt forma tulajdonságait pontosan úgy testreszabhatod utólag is, mint a PhotoScape alakzat-rétegén. A téglalapok, ellipszisek (Ctrl vagy Shift+Ctrl lenyomásával: négyzetek, körök), szabályos sokszögek és csillagok rajzolását rajzolását támogatja, ezeknek a kitöltését, vonaltulajdonságait, fedettségét, elmosódottságát és takarási sorrendjét bármikor tetszés szerint változtathatod. A program sajátjaként az SVG vektorgrafikus formátumot használja, ezenkívül még sok egyébbe is ment. Pixeles képként PNG-be exportálhatsz vele. Alaphelyzetben átlátszó háttérrel exportál, ezen a Dokumentum tulajdonságai (Shift+Ctrl+D) menütáblán a háttérszín beállításával változtathatsz.
Ez is ingyenes, és magyarul is tud.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!