Autodesk Mayával lehet sprite-ot készíteni?
@#8:
Az elsőként említett módszerről csináltam három magyarázóképet, amelyekből remélhetőleg kiderül, milyen egyszerű dologról van szó:
Ebben az esetben a sprite-nak azokat a képpontjait rajzoltam ki a háttérre, amelyek a maszkon sárga színűek. Ennek az együgyű maszkolásnak az a hátránya, hogy a programnak pontról-pontra végig kell vizsgálnia a maszkot, és minden képpontról külön eldöntenie, hogy beolvasandó-e a sprite-ról. Ez meglehetősen időigényes tevékenység. A gyakorlatban egy ennél rafináltabb, de sokkal gyorsabban végrehajtható megoldást alkalmaztak (ez látható a többi linkemen): A háttérképbe először egy fekete-fehér maszkot másoltak be AND művelettel, ez egy fekete árnykép-alapot adott, majd ebbe OR művelettel rajzolták be a fekete hátterű sprite-ot. Ez nem igényelt semmiféle döntést, csak a gyors AND és OR elvégzését, ami még a lomha régi gépeken is lehetővé tette nagyszámú sprite mozgatását. Az alapelvet -- egyetlen sprite kirajzolását és odább helyezését -- megpróbáltam egy kis videón szemléltetni. Ezen a sprite csak egy egyszerű állókép, de némi okoskodással könnyű több fázisból álló animált rajzokkal is elképzelni. A videót itt találod: https://www.youtube.com/watch?v=_gk72dNtcPc&feature=youtu.be
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!