Autodesk Mayával lehet sprite-ot készíteni?
A transparent background, nem egyértelmű válasz a kérdésre, szerintem.
Lementeni az animációt képekbe háttér nélkül lehet?
Szerintem ne gyötörd magad vele, már én is bánom, hogy egyáltalán szóba hoztam. Ez egy ősrégi megoldás még a hajdani 8 bites kisgépek idejéből, amivel egyrétegű képernyőn, a kötött képernyőmemóriában intézték a sprite-ok mozgatását. Őszintén szólva, nem is tudom, hogy a DOS-korszak lezárulása után szokás-e még valamire is használni. Egyébként a képtartalom közvetlen írásával nyilván leutánozható a modern GUI-ban is, csak kérdés, hogy van-e értelme -- talán régi játékok remake-jeinél még alkalmazzák. Például ezen az oldalon látszik, hogyan működött:
Hasonló, a hajdani Spectrum-játékok kapcsán:
Itt is ezt mutatja be a cikkíró, és a második videón az is látszik, hogy ez a körülvágási módszer (hát igen, a korabeli színvonalon, de) egészen tisztességesen tudta azt, amit ma egy másik rétegen mozgatott átlátszó hátterű képpel oldanál meg:
Nyilván nem véletlen, hogy a módszer leírását csak olyan egzotikus helyeken találtam meg, mint a Liberty Basic archívuma meg egy QBasic-es nosztalgiaoldal:
Ezek ugyan a mai napig működő programnyelvek, de messze vannak attól, hogy bármiféle komolyabb fejlesztésre érdemes legyen előhúzni őket a lomtárból -- a hőskor kedves emlékei. Egyszóval, az egészet tekintsd divatjamúlt érdekességnek, amely mára elvesztette a gyakorlati jelentőségét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!