Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Autodesk Mayával lehet sprite-...

Autodesk Mayával lehet sprite-ot készíteni?

Figyelt kérdés
Úgy értem, hogy úgy elmenteni az animált karaktert, hogy ne látszódjon a háttér, képkockákban.
2019. márc. 14. 17:57
1 2
 1/11 tabaki ***** válasza:
2019. márc. 14. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

A transparent background, nem egyértelmű válasz a kérdésre, szerintem.


Lementeni az animációt képekbe háttér nélkül lehet?

2019. márc. 14. 20:11
 3/11 A kérdező kommentje:
háttér nélküli videó van?
2019. márc. 14. 20:21
 4/11 A kérdező kommentje:
szerintem háttér nélküli videó nincs, a sprite ot úgy csinálják, hogy háttér nélküli képekből.
2019. márc. 14. 20:22
 5/11 tabaki ***** válasza:
Így igaz, félretéve, hogy létezik maszkolással kivágott sprite is, amelyhez nem kell átlátszóság. Én egyébként nem használok Mayát, de Blenderben ez problémátlan: Ha egyszerűen PNG-t állítok be kimeneti formátumként, eredményül egy képsorozatot kapok. Lehet, hogy Mayában nem ennyire szimplán megy, de hogy tudja, abban biztos lehetsz. Mindenesetre próbáld meg.
2019. márc. 14. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
A maszkolás, az azt jelent ugye, hogy a háttért beállítom valami egységes színűre.
2019. márc. 14. 20:52
 7/11 tabaki ***** válasza:
Nem. Nagyjából azt, hogy van még egy ugyanakkora kép, amely két (pl. egyszerűen fekete-fehér) színű, ez a maszk. A program ezt a képet vizsgálja, és ahol az egyik színt találja, ott kirajzolja a másik kép (a tulajdonképpeni sprite) megfelelő pontját, ahol meg a másik színt, ott csak átlépi a pozíciót. Tehát voltaképpen mindegy, hogy a sprite nem játszó részén mi van.
2019. márc. 14. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Ezt nem értem egyáltalán. Pedig elolvastam vagy 7-szer.
2019. márc. 15. 16:42
 9/11 A kérdező kommentje:
videót se találok erről.
2019. márc. 15. 16:48
 10/11 tabaki ***** válasza:

Szerintem ne gyötörd magad vele, már én is bánom, hogy egyáltalán szóba hoztam. Ez egy ősrégi megoldás még a hajdani 8 bites kisgépek idejéből, amivel egyrétegű képernyőn, a kötött képernyőmemóriában intézték a sprite-ok mozgatását. Őszintén szólva, nem is tudom, hogy a DOS-korszak lezárulása után szokás-e még valamire is használni. Egyébként a képtartalom közvetlen írásával nyilván leutánozható a modern GUI-ban is, csak kérdés, hogy van-e értelme -- talán régi játékok remake-jeinél még alkalmazzák. Például ezen az oldalon látszik, hogyan működött:

[link]

Hasonló, a hajdani Spectrum-játékok kapcsán:

[link]

Itt is ezt mutatja be a cikkíró, és a második videón az is látszik, hogy ez a körülvágási módszer (hát igen, a korabeli színvonalon, de) egészen tisztességesen tudta azt, amit ma egy másik rétegen mozgatott átlátszó hátterű képpel oldanál meg:

[link]

Nyilván nem véletlen, hogy a módszer leírását csak olyan egzotikus helyeken találtam meg, mint a Liberty Basic archívuma meg egy QBasic-es nosztalgiaoldal:

[link]

[link]

Ezek ugyan a mai napig működő programnyelvek, de messze vannak attól, hogy bármiféle komolyabb fejlesztésre érdemes legyen előhúzni őket a lomtárból -- a hőskor kedves emlékei. Egyszóval, az egészet tekintsd divatjamúlt érdekességnek, amely mára elvesztette a gyakorlati jelentőségét.

2019. márc. 15. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!