Blender-ben valaki segít? (többi lent)
Blender hivatalos oldala:
"Empties
The „Empty“ is a single coordinate point with no additional geometry. Because an Empty has no volume and surface, it cannot be rendered. Still it can be used as a handle for many purposes."
Azaz, mivel nincs felülete, nem lehet renderelni.
Nincs hozzá dokumentáció, oktatóanyag?
Vagy ki mondta neked, hogy el kell benne kezdeni véletlenszerűen kattintgatni, hátha lesz belőle valami?
Megjöttem...
#1-nél az igazság, én mindössze kiegészítem a szavait. Az csak a te naiv hited, hogy egy képet illesztettél be. Az írásmódodtól függetlenül az nem egy Empty image (üres kép, akármit jelentsen is ez szerinted), hanem egy Empty, vagyis kiterjedés nélküli -- tehát nem renderelhető -- viszonyítási pont, amelyet munka közben természetesen látnod kell, ezért egy második kattintással kiválaszthatod, hogy a szerkesztéskor milyen módon jelenítse meg a program. Hogy térkereszt, kocka, gömb, kör, stb. vagy éppenséggel egy odavetített ábra (Image) képét találod a leghasznosabbnak, az a lényegen nem változtat: Az Emptynek éppen az a feladata, hogy rendereléskor ne látsszon. Ez tehát egy olyan tárgy, amelyet ugyanúgy kezelhetsz, mint bármely egyebet, vagyis például hozzákapcsolhatsz más tárgyakat, vagy ilyen-olyan szabályozásokra használhatod, viszont a képen ő maga nem fog megjelenni.
Valódi képeket úgy illeszthetsz be a kompozícióba, hogy létrehozol egy megfelelő arányú síklapot (Plane), és annak az anyagát látod el egy Image textúrával, amelybe a kívánt képet olvasod be.
Ez önmagában sem boszorkányság, de a Blender még meg is könnyíti a számodra egy kényelmes add-onnal. Mivel ez általában nem tartozik a minden pillanatban szükséges feladatok közé, alaphelyzetben nem töltődik be, tehát, ha használni szeretnéd, előbb engedélyezned kell. Hívd be a felhasználói beállításokat (File → User Preferences vagy egyszerűbben: Ctrl+Alt+U), és az Add-ons fül Import-Export menüjében pipáld be az Import-Export: Import Images as Planes (képek importálása síplapként) pontot. Utána ne felejts el a Save User Settings (felhasználói beállítások mentése) gombra kattintani:
Bezárhatod az ablakot, a Blender mostantól fogva tudni fogja ezt a funkciót is. Így érheted el a továbbiakban:
A betallózott képet a program egy megfelelő arányú, UV-textúrázott téglalapon jeleníti meg, ezt a szokott módokon, akár objektum-, akár szerkesztőmódban méretezheted át szükség szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!