Blender: Motion Tracking: csak árnyék egy láthatatlan felületre?
Egy rövid példával írnám le, mit is szeretnék elérni egy Blenderrel készülő motion tracking videóban.
Képzeljük el, hogy van videón egy teljesen üres szobánk, annak is csak az egyik sarokrésze van felvéve. Megcsinálom a motion trackinget (camera mt), és az egyszerűség kedvéért egy kockát teszek oda. Ugyebár alapvetően van egy plane-ünk a jelenetünkben (tracking scene). A doboznak erre vetül az árnyéka. Kialakítom sarok alakúra. VISZONT ez az object a final renderben is látszik. Hogyan tudnám elérni, hogy az a plane LÁTHATATLAN legyen, de közben a doboz árnyéka RÁVETÜLJÖN, ami nyilván látszik a végső képeken. Mindez Cycles Renderben.
Köszönöm, ha végigolvastad! :D
A választ előre is köszi! ;)
Csak most volt alkalmam kipróbálni a dolgot, de nem működött.
Az alap jelenet (mármint amit a valóságban vettem fel) egy fehér papírlap a padlón, jelölőkkel rajta a motion tracking miatt.
Egy objektumot modelleztem, hogy az a lap felett lebegjen, viszont ennek egy árnyék is kell, ami a ,,padlóra vetül" . Ezért a 3D-s térbe kell egy plane, AMIRE vetül a virtuális objektum árnyéka.
Itt jön képbe a problémám. Azt szeretném elérni, hogy a plane ne látszódjon, de az objektumom árnyéka rávetüljön.
Az általad küldött node-ot alkalmaztam is a plane-re, ami viszont csak láthatatlan lett, a felette lebegő objektum árnyéka sehol sincs.
És mindent úgy csináltam, ahogy a képen látható volt.
Valamit félreértettem?
Sajnos ez így nem működött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!