Komolyabb számítógépes játékok írásához, programozásához melyik programot, programozói nyelvet szokták/ajánlott használni?
„programozói nyelvet”
Ha az eddigi kérdések alapján nem hitted el, most se fogod, hogy bárminek a programozásához tudás kell elsősorban, és minden másnak a fontossága kilométerekre kullog utána. Szerintem mindenesetre használj C++-t, abban még senki sem csalódott. És nem árt, ha beleépítesz valami python-alapú scriptelési lehetőséget.
Ami az árát illeti: A fenti kettő nem kerül semmibe.
Az adatbázisokhoz, hálózatkezeléshez, adatvédelemhez és effélékhez én egy kukkot sem értek, de egészen biztosan tudom, hogy vannak rá szabad szoftverek. Ugyanez a helyzet a következő kérdés #7 hozzászólásában emlegetett fokozatok elérése során használatos kellékekkel is:
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas_..
De ha szűkebben a játékra koncentrálsz, még mindig nincs veszélyben a zsebpénzed. Itt van például egy játékmotor, nyilván nem a legjobbak közül való, hiszen nem túl ismert, ingyenes:
Itt a dokumentációja:
Ennek alapján magad is eldöntheted, hogy elég komoly-e a te igényeidhez, vagy jobban tudnál egy ötször bonyolultabbal alkotni. Ha igen, semmi akadálya, mint ahogyan a játékmotorok keze alá dolgozó képszerkesztőkből és 3D-modellezőkből is válogathatsz ütőképes, de ingyenes gárdát.
Tehát nem, nem kell „úgy megvásárolni”. Szebb, mint egy álom: Semmit sem kell költened arra, hogy egy komoly játékot készíts.
Tudván tudom, hogy a rusnya fekete véremben van a komiszság, de mégis megpendítem: Szerintem nem az elérhető programok lehetőségei korlátolják majd a nagyralátó terveidet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!