Blenderben ha feltextúrázok egy modellt, de a textúrákat nem egy képre vágva rakom be, hanem külön egyesével, mivel úgy milliószor könnyebb textúrázni, akkor hogyan tudom megszerezni a modell textúráját?
Hát, kipróbáltam ezt a furcsa módszert, és azt kell mondjam, hogy szerintem nem megvalósítható, amit szeretnél.
Hogyha jól értem, a szabásminta darabjaira külön-külön illesztettél egy-egy eltérő anyagot, és azt reméled, hogy ezeket a Blender egy közös képbe fogja kiteríteni. Ez nem fog menni. Az UV-szerkesztőben azt határozod meg, hogy a modell csúcspontjai egy bizonyos kép felületének mely pontjaira essenek, nem pedig a képet rögzíted a modellhez. Ennek megfelelően a csúcspontok átrendezése nincs hatással az eredeti képre, ez független attól, hogy a kép külső fájlokban, vagy a .blend-fájlba csomagolva található. A képeknek tehát nem létezik a formára igazított változata, így azokat a program nem is tudja a te igényeidnek megfelelően elrendezni.
Ha jól látom a problémát, te pont a fordítottját csinálnád annak, amire a Blender fel van készítve. Először kéne a szabásminta darabjait megfelelően elrendezned az UV-szerkesztőben, és az így kialakított rendszer elmentett képére rászerkesztened a textúrát. Így eleve egyetlen nagy képen tudod elkészíteni az egészet. Elkezdtem egy egyszerű próbamodellt, hogy bemutassam, de nem tudom, mikor készülök el vele, a használhatóbb gépem most szervizben van, és egyelőre nem hallok hírt felőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!