Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » 3D modellezés tanulás otthon?

3D modellezés tanulás otthon?

Figyelt kérdés
Hogy tudnék otthon megtanulni modellezni? milyen programmal kezdjek? Hogy álljak neki? Nézzek tutorial videókat? Vagy ezt hogy elhet otthon megtanulni?

2016. jan. 31. 19:40
 1/2 tabaki ***** válasza:

Egyáltalán nem közömbös, hogy melyik programot tanulod, mert gyakran elég nagy logikai- és kezelésbeli különbségek vannak a szoftverek közt. Az sem mindegy, mi a célod az egésszel. Én előszeretettel ajánlgatom a Blender nevű kiváló ingyenes programot, amellyel bámulatos dolgokat tudsz megvalósítani, viszont ezt professzionális területen nem használják, és az egész habitusa erősen eltér a piaci programokétól. Ha tehát a későbbiekben hivatásosként akarsz dolgozni, nem biztos, hogy szerencsés túlságosan beleásnod magad, mert annál nehezebben szoksz át. Ha az a célod, hogy saját kompozíciókat, animációkat készíts, arra kitűnő.

Ami a profi célokat illeti, ott is sokféle területet megcélozhatsz, az építészeti- vagy gépészeti CAD/CAM tervezéstől az animációk vagy játékkarakterek készítéséig, ezt a kérdésedben nem pontosítod. Itt emlegetünk néhány programot:

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__5..

Ha komolyabban akarsz velük foglalkozni, szerintem mindenképpen érdemes könyvet beszerezned, amellyel meg tudod alapozni a tudásodat. Amikor már kiigazodol valamelyik programban, akkor lesznek nagyon hasznosak a videó-tutoriálok, amelyek a gyakorlatban mutatják meg a szerkesztés menetét, az összetettebb megoldásokat és egy csomó olyan rafinériát, amikre magadtól talán nem találnál rá a program funkcióinak puszta megtanulásával.

Tanulóként több igen komoly szoftvert ingyen beszerezhetsz. Ez természetesen nem jogosít fel a professzionális használatukra, viszont lehetőséget ad arra, hogy töviről-hegyire kiismerd őket. A programcsomagok maguk is tartalmaznak jó angol nyelvű útmutatókat, tehát amíg nem horgonyzol le valamelyiknél, addig nem vagy rászorulva, hogy sok ezer forintot invesztálj a szakirodalomba.

2016. jan. 31. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:

Autodesk Maya. Én ezt használom. Először megtanultam kezelni a kamerát, biztonságosan mozogni, közelíteni, távolítani... Tegyél le egy polygont. Jobb egérgomb-vertex, edge, face mód+ kijelölés. W-Move, E-rotate, R-scale, és a többi tool. P+ bal egérgomb. F8-Object mód.

Nézzél tutorialokat. Vannak egyszerűek, magyart is találtam. Persze a nagyon alapokat kell tudni hozzájuk.

De segíthet a kezdésnél a Mesharray Digital Media School, ha van rá pénzed. Megmutatják, h miket tud a program. Tanulni, gyakorolni neked kell. Oda nem jártam, de volt egyéb segítségem, kaptam választ a kérdéseimre.

2016. márc. 10. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!