Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Milyen fajta tudás, és milyen...

Milyen fajta tudás, és milyen fajta szoftver kell ahhoz, hogy saját magunk készítsünk otthon egy professzionális rajz/szerkesztő programot?

Figyelt kérdés
2015. febr. 10. 21:18
 1/6 A kérdező kommentje:
Ja és tudnátok konkrét példát is mondani ilyen "szoftver készítő szoftverről"?
2015. febr. 10. 21:23
 2/6 anonim ***** válasza:

minek még egy? van elég, esetleg abból csinálhatnál egyet


[link]

[link]

2015. febr. 10. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
programozásnak hívják
2015. febr. 10. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ezt inkább hagyd a profikra :)
2015. febr. 10. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 tabaki ***** válasza:

„szoftver készítő szoftver”


Ilyesmire nem találsz kész célszoftvert, a lényeges részeket neked kell megírnod programnyelven. Bár nem értek hozzá, gondolom, a sebességigény miatt érdemes C++-ban megírni, és feltételezem, hogy néhol tiszta assembly részletek is hasznosak lehetnek. A felhasználói felületet egy alkalmas IDE segítségével is összerakhatod, de ez jelentéktelen feladat a mögötte futó program elkészítéséhez képest.

Elsősorban tehát programoznod kéne tudni (mondjuk az említett két nyelven), mégpedig nem úgy, hogy két hónap alatt bebiflázod az összes utasítást, hanem a gyakorlatban is megismerve a használatukat, illetve az algoritmusokban való gondolkodást. Ehhez mellesleg nélkülözhetetlen az angol nyelv ismerete is -- egyrészt a programnyelvek csaknem mind az angolra épülnek, mársrészt a szakirodalom legnagyobb része angolul érhető el.

Másodsorban a grafika területén nem nélkülözhető az elég erős matematikai tudás sem, főleg a vektoralgebra (meg nyilván sok egyéb, csak hát, mondom, nem értek hozzá), ami mindenképpen szükséges a megjelenítő rendszer megértéséhez és főként irányításához.

De szerencsésebb, ha okosabbnak adom át a szót. Megpróbálván megelőzni a harmadéves programtervező infós hallgató kolléga obligát egyoldalas hozzászólását, belinkelek egy oldalt, ahol megtalálod (#5):

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas_..

2015. febr. 11. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 tabaki ***** válasza:
Ha a fentiek nem tántorítottak el, a Gimp, az Inkscape és a Blender mind open source, tehát a forráskódjukat a honlapjukról letöltve tanulmányozhatod.
2015. febr. 11. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!