Hogyan tudnék egy képet bronzos "árnyalatúvá", amolyan LightScribe szerűvé átalakítani?
Én GIMP-et használok, azt tudok kb. egyedül, nem tudom, hogy ott valamilyen eljárással meg lehetne-e ezt csinálni?
Igazából olyasmire gondolnék, mint ami egy olyan képhez hasonlít, ami egy LightScribe-os CD-be/DVD-be van beleégetve.
Nem teljesen barnára való átszínezésre gondolok, mert az teljesen mű, legfeljebb olyanra hasonlít, mintha egy megbarnult fénykép lenne, de az nem az a LighScribe-szerű hatás.
Vagy valaki ez meg tudná csinálni egy képpel, ha azt elküldöm?
WOW!!! RESPECT!
Ennél profibban már nem is lehetett volna ezt megoldani! GYÖNYÖRŰ!!
És egyébként ötletes is, hogy a középső logót (mentőöv) szürkének hagytad meg. Nem is tudom, olyan.... hmm.... impresszionista, szimbolikus jellegű, de nekem legalábbis tetszik. :D
Tényleg nagyon szép, ez az igazán LightScribe-os, amire gondoltam!
Örök hálám!
És esetleg valamikor majd le tudnád írni annak a folyamatsorát/algoritmusát, hogy ezt hogyan sikerült megcsinálni?! Ha nem túl hosszú a dolog?
Mert még lehet, hogy majd lenne még egy ilyen kép, amit ugyanígy szeretnék kinyomtatni az adott lemez CD borítójára.
Na jó, nem húzom-halasztom tovább. Azt reméltem, hogy a bemutatott .XCF-ből minden kiderül, de ezek szerint kell még néhány szó mellé:
Az .XCF-kép nagyobb része csak dekoráció, a tulajdonképpeni lényeg két rétegre korlátozódik. Az egyik az óarany vagy milyen alap, amelynek a színét egyszerűen egy letöltött képről vettem fel szemcseppentővel, a másik meg egy szürkeárnyalossá tett grafika.
Legyen mondjuk ez a kép:
Ezt szürkeskálássá teszem. Színek > Telítetlenné tevés... Itt történetesen a Fényesség opciót választottam, de a másik kettő is lehet, ha úgy jobban tetszik:
Ezután kérek egy újabb réteget, amelyet ezzel a bizonyos színnel töltök ki:
A színes réteget alulra küldöm. Ráállok a felső kép rétegére, és innentől azt manipulálom. A voltaképpeni fortély a réteg Mód opciójának Szorzásra állítása. Úgy képzeld el ezt a szorzó réteget, hogy a legfeketébb képpontja 0, a legfehérebb pedig 1 értékű, és minden egyes képpontjának az értéke összeszorzódik az alatta lévő kép RGB-értékével. Ennek megfelelően a fekete részeken fekete szín látszik (merthogy 0*akármilyen szín az nullát, vagyis feketét eredményez), a fehér részeken pedig az alap változatlan színe (mert 1*akármilyen szín értéke saját maga). A köztes szürkék helyén pedig az alapszín különböző tónusait látod:
Ezt a szorzó réteget ugyanúgy módosíthatod, mint bármely egyebet, tehát csökkentheted az átlátszatlanságát vagy világosíthatod, ettől értelemszerűen a feketék szürkévé válnak, tehát a helyükre az alapszín sötétebb tónusai kerülnek. De növelheted a kontrasztját is, mondván, hogy az egyszínű nyomtatás nem ad olyan finom átmeneteket, ettől egy kissé rajzosabb hatása lesz. Ezenkívül eddig nem említettem, hogy ez a bizonyos 0 és 1 szintén RGB-értékek (vagyis tulajdonképpen 0,0,0 és 1,1,1), tehát a szorzó réteg színe is megváltoztatható (például a Színek > színegyensúly... menüponttal kissé a vöröses-sárgás irányba tolható), és ez tónusát ennek megfelelően befolyásolja:
Azt még hozzá kell tennem, hogy a megértés megkönnyítése érdekében magyaráztam 0 és 1 értékekkel, valójában a szorzókép színei is 0 és 255 között változnak. Így viszont a dolog nem lenne igazán követhető. Más programokban szemléletesebb: A Blenderben például minden színkomponenst 0-tól 1-ig állíthatsz be, így világosabb, hogy egy ugyanilyen számmal megszorozva miért nem haladhatja meg a maximális értéket. Tehát a Gimpben is úgy kezeld a 0..255 értékeket, hogy az 1 egész van felosztva 255 részre. Itt egy kis kalkulációval be is mutattam, mi történik:
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__6..
"Na jó, nem húzom-halasztom tovább. Azt reméltem, hogy a bemutatott .XCF-ből minden kiderül, de ezek szerint kell még néhány szó mellé:"
Bocs, becsületszavamat adva, próbálkoztam, hátha rájövök, hogy mi micsoda, de én pl. még soha nem dolgoztam GIMP-ben tudatosan rétegekre bontva. Legalábbis úgy még nem, hogy a felbontásnak gyakorlati jelentősége is legyen. Pl. az újdonság volt számomra, hogy a rétegek lefelé összefésülése teljesen mást adjon, mint ahogy felbontott rétegekkel kinéz a kép. Itt pl. már azonnal el voltam veszve. Ezért is írtam, hogy számomra ez már egy nagybecsű munka, amit csináltál, le a kalappal. Én nyolcadennyit se tudnék, főleg magamtól kitalálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!