Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » 3D programok ajtó készítés,...

3D programok ajtó készítés, exportálás sweet home ba?

Figyelt kérdés

Hogyan készítsek NYITOTT ajtót a sweet home ba?


Már ellőttem az összes kiterjesztést ,csináltam sketchupba blenderbe ajtókat de a végeredmény mindíg ugyan az ,a nyitott ajtó nem lóg ki a fal vastagságán tehát csak beleolvasztja a falba az egész ajtót ,szépen ki is vágja a lukat tehát át lehet látni a falon de az ajtót összenyomja egy falvastagságnyivá.



2014. okt. 26. 09:58
 1/10 anonim ***** válasza:
2014. okt. 26. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Ja bocs.... [link]
2014. okt. 26. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 tabaki ***** válasza:
Előttem már az se világos, hogy miért nem a Sweet Homeban nyitod ki az ajtót, de felpiszkáltad a kíváncsiságomat. Mindjárt kipróbálom, csak az el fog tartani egy darabig...
2014. okt. 26. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 tabaki ***** válasza:
Aha, úgy látszik, rosszul emlékeztem...
2014. okt. 26. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Kettes miért töltsem le azokat a modelleket ?


Én akarok egy nyitott ajtót rajzolni ez a problémám vágod.


Hármas a sweetben nem nyitogatható az ajtó de asszem semmi ,ez csak egy félig nyitott ajtó ,egy statikus modell ,annyi a lényege hogy félig nyitva van és belátsz a szobába.


Az az egy nyitott ajtó ami a programba volt olyan gagyi ráadásul azokat a gyári modelleket nem is lehet szerkeszteni.



Ugyan így az is érdekelne tudok e tükröt csinálni mert hiába csinálom meg blenderbe , a colladába elmentve de a sweetbe már csak a material színét ismeri fel a program ,átlátszóságot ,tükröződést nem. Csak a fényességet tudom utólag beállítani sweetben de ez még 100% on sem tükör csak annyi hogy csillog villog.

2014. okt. 26. 22:44
 6/10 tabaki ***** válasza:

A következő módszereket találtam:


1. A Sweet Home saját nyitott ajtójának használata. Ez a legegyszerűbb, hátránya, hogy csak az eleve beállított szögben lehet nyitva az ajtó, és csak bizonyos típusú ajtóknál létezik.

2. Üres ajtókeret, beleillesztett ajtóval. Beraksz egy ajtókeretet, majd egy keretezetlen ajtót. Az ajtót a kerethez méretezed, megfelelő szögben elforgatod, majd két lehetőséged van: Vagy a nyílgombokkal viszed a helyére, ekkor nem rántja be a mágnesesség a fal síkjába, vagy a Beállításokban kikapcsolod a mágnesességet. Erénye, hogy tetszés szerinti szögben forgathatod el az ajtószárnyat, hátránya, hogy csak néhány modell közül választhatsz.

A következő kettő az előbbiek alkalmazása hozott objektumokra. Előnyük, hogy tetszés szerinti modellt használhatsz.

3. Külső programmal (pl. Blender) elkészíted a neked tetsző mértékben kinyitott szárnyú modellt, és exportálod valamely alkalmas formátumba (mondjuk .OBJ). Behozod a szcénába, és nyílbillentyűkkel vagy kikapcsolt mágnesességgel a helyére teszed.

4. Külső programból külön exportált keretet és ajtószárnyat használsz, és az utóbbit elforgatás után megint csak nyílgombokkal vagy kikapcsolt mágnesességgel viszed a helyére.


[link]


Az utólag bekapcsolt mágnesesség nem bántja a beállított ajtókat, de vigyáznod kell, hogy akkor már ne nyúlj hozzájuk, mert beugranak a fal síkjába.

2014. okt. 26. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 tabaki ***** válasza:

Hááát, .OBJ esetén bele lehet piszkálni az .MTL-fájlba, de egyelőre nem jutottam vele tovább ennél:

[link]

A vonatkozó részlet:

newmtl tukor

illum 3

Ka 0.0 0.0 0.0

Kd 1.0 1.0 1.0

Ks 1.0 1.0 1.0

Ns 10.0

Azért azt hiszem, a tökéletesebb megoldás, ha a szcénát elmented .OBJ-formátumba, importálod a Blenderbe, és ott alakítod ki a végleges anyagokat. Ez még fényévekre van a lehetőségektől, de az látszik, hogy a tükör sokkal szebben működik:

[link]

2014. okt. 27. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Hát ez elég részletes volt ,nem hiszem el hogy ilyen hülye voltam hogy nem jöttem rá tényleg csak bele kell rakni a keretbe az ajtót ,ez a tipikus sokasági vakság vagy mi .


Viszont ezt a szcénás mtl tükrös dolgot nem értem hol piszkálsz bele én nem tudom megnyitni az mtl t. Ki is szoktam törölni azokat hogy ne foglalják a helyet. A másik hogy átlátszó facet csak sketchupban tudtam kmz formátumban exportálni . Úgy láttam ez a sweet a kmz t szereti nagyon meg a colladát bár mondom a material színén kívül semmilyen információt nem vesz át colladában .

2014. okt. 28. 00:05
 9/10 tabaki ***** válasza:

Hát, az .MTL-ek komposztálása sajnálatos felelőtlenség volt a részedről. Remélem, a következő néhány sor új világra nyit majd ablakot...


Az .MTL a Wavefront .OBJ formátumhoz csatlakozó anyagleíró (MTL=material) fájl. Mint maga az .OBJ is, szintén egyszerű szövegfájlt, tehát Jegyzettömbbel is meg tudod nyitni szerkesztésre. Javaslom is, hogy Blenderben készíts két próbakockát, adj nekik anyagot, és .OBJ-exportálás után tanulmányozd az MTL-fájlt, hogy hogyan írja le az anyagot, az .OBJ-fájlt pedig azért, hogy hogyan hivatkozik rájuk -- természetesen a csúcspontok leírása is érdekes.


A fentiekről pl. itt találsz információt:

[link]

[link]


Szívesen szolgálnék határozottabb útmutatásokkal, de egyelőre én is csak a fentiek alapján próbálkoztam, a lehetőségeket és a várható következményeket csak félig-meddig megértve. Ezt te is megteheted. Mindenesetre van egy olyan érzésem, mintha a Sweet Home nem implementálta volna az .MTL teljes feldolgozását, de legalábbis nem mindig az történt, amit vártam.


A kísérletezéshez: Úgy látom, hogy az .MTL átírása a már behozott tárgyak anyagát nem változtatja meg -- azt a program nyilván rögzíti a saját rendszere szerint, és nem kíváncsi az eredetire. Tehát, amikor átírod az .MTL-t dobd ki a tárgyat a kompozícióból, majd újra hívd be. Ekkor már az új leírással importálja.


Itt van néhány próbálkozásom:

Az első érdekesre sikerült. Az .MTL-ben beállítottam az átlátszóságot (d) a fehér üvegnél 0.1-re, a pirosnál 0.2-re, és vártam az eredményt:

[link]

Némi kínlódás után rájöttem, hogy nem ártana újabb verziót beszereznem:

[link]

[link]

Indulásnak nem rossz, újabb kísérlet. A fehéren 1 tehát teljes szín értékkel (itt illum 9, vagyis glass on lett beállítva, de nem azt jelenti, amit reméltem, hogy a szín fakítása nélkül átlátszik), a piroson 0.6-tal:

[link]

Érdekes viszont 0.99 értékkel, úgy tűnik, nem veszi figyelembe, hogy majdnem átlátszatlan, fő hogy ne legyen 1:

[link]

Itt feltűnt, hogy a Blenderből nem igazi fehéret mentettem, hanem szürkét. A fehér üvegben a Kd eredeti RGB-számait átírtam 1,1,1-re:

[link]

Nem igazán voltam benne biztos, hogy azt látom-e, amit akarok, jobb lett volna sík felület, ezért beraktam egy asztalkát:

[link]

[link]

Még mindig nem vol egyértelmű, hogy az teljesen tükröződik, vagy átlátszó is, ezért megnéztem más szögből is:

[link]

Itt már látszik, hogy tényleg üvegként viselkedik: Átlátszó, töri a fényt, és ha úgy áll, tükröz.

2014. okt. 28. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Köszi ez már kielégítő volt:D


Igen azt én is észrevettem hogy a sweet ben nem úgy mint a blenderben a tárgy szerkesztésében ha megvariálod azt nem írja át a tárban lévő filet csak az éppen adott bútort . Egyelőre colladákat ecsináltam blenderben és kecsupban is de akkor majd megpróbálom obj formátumba és utólag szövegszerkeszteni.

2014. okt. 28. 22:33

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!