3D programok ajtó készítés, exportálás sweet home ba?
Hogyan készítsek NYITOTT ajtót a sweet home ba?
Már ellőttem az összes kiterjesztést ,csináltam sketchupba blenderbe ajtókat de a végeredmény mindíg ugyan az ,a nyitott ajtó nem lóg ki a fal vastagságán tehát csak beleolvasztja a falba az egész ajtót ,szépen ki is vágja a lukat tehát át lehet látni a falon de az ajtót összenyomja egy falvastagságnyivá.
Kettes miért töltsem le azokat a modelleket ?
Én akarok egy nyitott ajtót rajzolni ez a problémám vágod.
Hármas a sweetben nem nyitogatható az ajtó de asszem semmi ,ez csak egy félig nyitott ajtó ,egy statikus modell ,annyi a lényege hogy félig nyitva van és belátsz a szobába.
Az az egy nyitott ajtó ami a programba volt olyan gagyi ráadásul azokat a gyári modelleket nem is lehet szerkeszteni.
Ugyan így az is érdekelne tudok e tükröt csinálni mert hiába csinálom meg blenderbe , a colladába elmentve de a sweetbe már csak a material színét ismeri fel a program ,átlátszóságot ,tükröződést nem. Csak a fényességet tudom utólag beállítani sweetben de ez még 100% on sem tükör csak annyi hogy csillog villog.
A következő módszereket találtam:
1. A Sweet Home saját nyitott ajtójának használata. Ez a legegyszerűbb, hátránya, hogy csak az eleve beállított szögben lehet nyitva az ajtó, és csak bizonyos típusú ajtóknál létezik.
2. Üres ajtókeret, beleillesztett ajtóval. Beraksz egy ajtókeretet, majd egy keretezetlen ajtót. Az ajtót a kerethez méretezed, megfelelő szögben elforgatod, majd két lehetőséged van: Vagy a nyílgombokkal viszed a helyére, ekkor nem rántja be a mágnesesség a fal síkjába, vagy a Beállításokban kikapcsolod a mágnesességet. Erénye, hogy tetszés szerinti szögben forgathatod el az ajtószárnyat, hátránya, hogy csak néhány modell közül választhatsz.
A következő kettő az előbbiek alkalmazása hozott objektumokra. Előnyük, hogy tetszés szerinti modellt használhatsz.
3. Külső programmal (pl. Blender) elkészíted a neked tetsző mértékben kinyitott szárnyú modellt, és exportálod valamely alkalmas formátumba (mondjuk .OBJ). Behozod a szcénába, és nyílbillentyűkkel vagy kikapcsolt mágnesességgel a helyére teszed.
4. Külső programból külön exportált keretet és ajtószárnyat használsz, és az utóbbit elforgatás után megint csak nyílgombokkal vagy kikapcsolt mágnesességgel viszed a helyére.
Az utólag bekapcsolt mágnesesség nem bántja a beállított ajtókat, de vigyáznod kell, hogy akkor már ne nyúlj hozzájuk, mert beugranak a fal síkjába.
Hááát, .OBJ esetén bele lehet piszkálni az .MTL-fájlba, de egyelőre nem jutottam vele tovább ennél:
A vonatkozó részlet:
newmtl tukor
illum 3
Ka 0.0 0.0 0.0
Kd 1.0 1.0 1.0
Ks 1.0 1.0 1.0
Ns 10.0
Azért azt hiszem, a tökéletesebb megoldás, ha a szcénát elmented .OBJ-formátumba, importálod a Blenderbe, és ott alakítod ki a végleges anyagokat. Ez még fényévekre van a lehetőségektől, de az látszik, hogy a tükör sokkal szebben működik:
Hát ez elég részletes volt ,nem hiszem el hogy ilyen hülye voltam hogy nem jöttem rá tényleg csak bele kell rakni a keretbe az ajtót ,ez a tipikus sokasági vakság vagy mi .
Viszont ezt a szcénás mtl tükrös dolgot nem értem hol piszkálsz bele én nem tudom megnyitni az mtl t. Ki is szoktam törölni azokat hogy ne foglalják a helyet. A másik hogy átlátszó facet csak sketchupban tudtam kmz formátumban exportálni . Úgy láttam ez a sweet a kmz t szereti nagyon meg a colladát bár mondom a material színén kívül semmilyen információt nem vesz át colladában .
Hát, az .MTL-ek komposztálása sajnálatos felelőtlenség volt a részedről. Remélem, a következő néhány sor új világra nyit majd ablakot...
Az .MTL a Wavefront .OBJ formátumhoz csatlakozó anyagleíró (MTL=material) fájl. Mint maga az .OBJ is, szintén egyszerű szövegfájlt, tehát Jegyzettömbbel is meg tudod nyitni szerkesztésre. Javaslom is, hogy Blenderben készíts két próbakockát, adj nekik anyagot, és .OBJ-exportálás után tanulmányozd az MTL-fájlt, hogy hogyan írja le az anyagot, az .OBJ-fájlt pedig azért, hogy hogyan hivatkozik rájuk -- természetesen a csúcspontok leírása is érdekes.
A fentiekről pl. itt találsz információt:
Szívesen szolgálnék határozottabb útmutatásokkal, de egyelőre én is csak a fentiek alapján próbálkoztam, a lehetőségeket és a várható következményeket csak félig-meddig megértve. Ezt te is megteheted. Mindenesetre van egy olyan érzésem, mintha a Sweet Home nem implementálta volna az .MTL teljes feldolgozását, de legalábbis nem mindig az történt, amit vártam.
A kísérletezéshez: Úgy látom, hogy az .MTL átírása a már behozott tárgyak anyagát nem változtatja meg -- azt a program nyilván rögzíti a saját rendszere szerint, és nem kíváncsi az eredetire. Tehát, amikor átírod az .MTL-t dobd ki a tárgyat a kompozícióból, majd újra hívd be. Ekkor már az új leírással importálja.
Itt van néhány próbálkozásom:
Az első érdekesre sikerült. Az .MTL-ben beállítottam az átlátszóságot (d) a fehér üvegnél 0.1-re, a pirosnál 0.2-re, és vártam az eredményt:
Némi kínlódás után rájöttem, hogy nem ártana újabb verziót beszereznem:
Indulásnak nem rossz, újabb kísérlet. A fehéren 1 tehát teljes szín értékkel (itt illum 9, vagyis glass on lett beállítva, de nem azt jelenti, amit reméltem, hogy a szín fakítása nélkül átlátszik), a piroson 0.6-tal:
Érdekes viszont 0.99 értékkel, úgy tűnik, nem veszi figyelembe, hogy majdnem átlátszatlan, fő hogy ne legyen 1:
Itt feltűnt, hogy a Blenderből nem igazi fehéret mentettem, hanem szürkét. A fehér üvegben a Kd eredeti RGB-számait átírtam 1,1,1-re:
Nem igazán voltam benne biztos, hogy azt látom-e, amit akarok, jobb lett volna sík felület, ezért beraktam egy asztalkát:
Még mindig nem vol egyértelmű, hogy az teljesen tükröződik, vagy átlátszó is, ezért megnéztem más szögből is:
Itt már látszik, hogy tényleg üvegként viselkedik: Átlátszó, töri a fényt, és ha úgy áll, tükröz.
Köszi ez már kielégítő volt:D
Igen azt én is észrevettem hogy a sweet ben nem úgy mint a blenderben a tárgy szerkesztésében ha megvariálod azt nem írja át a tárban lévő filet csak az éppen adott bútort . Egyelőre colladákat ecsináltam blenderben és kecsupban is de akkor majd megpróbálom obj formátumba és utólag szövegszerkeszteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!