Rossz ötlet lenne új és erős gépre, pontosabban laptopra (ez részletesen lent) 64 bites Ubuntu 14. 04-et telepíteni?
Ezt a laptopot most vettem:
processzor: Intel® Core™ i7-4500U CPU @ 1.80GHz × 4
memória: 8 GB ram
Lemez: 976 GB
Windowst nem szeretnék rá. Az ubuntu 14 kitudná használni a gép képességeit ?
Milyen Linux disztribúciókat ajánlanátok még erős gépre ?
" van egy olyan érzésem, hogy te nem "
Nos , ezzel nem vitatkozok , mert még viszonylag kezdő vagyok. Hogy miért pont ezt a laptopot vettem az egy hosszú történet , nem részletezném.
Mire használnám ? netezés , képszerkesztés , videószerkesztés , libreoffice , virtualbox , cd és dvd írás, torrentezés stb.
Igazából tisztában vagyok vele , hogy én nem igazán tudom kihasználni (most még) , viszont folyamatosan bővül a tudásom:)
Ezzel a kérdéssel az volt a célom , hogy nem csinálok-e orbitális hülyeséget , ha egy ilyen gépre ubuntut teszek. Bár sejtettem hogy nem , de azért rákérdeztem csak úgy.
* 4: Az is egy indok a sok közül:) Ingyenes , jelentéktelenül kevés vírus van rá , gyors (még a régi harmatgyenge gépemen is) , és testraszabható (mondjuk ilyen téren a debian a legjobb , de most ebbe jobban nem mennék bele) + nekem a unity felület is tetszik.
Továbbá nem vagyok játékfüggő , sőt nem is igazán játszom semmivel.
* 6,7: Ott van még a virtualbox is , ha mégis szükség a winre. A többi disztribúciót is azon próbálgatom. A fedorat már használtam pár óráig.
#7: mikor Wine-nal szórakoztam, nagyon nem voltak kedvezőek a tapasztalataim. Most Premiere Pro-ra rákeresve "garbage" besorolást kapott, magyarán nem megy: [link]
#8: VirtualBox helyett inkább dualbootot ajánlanék, ha teljesítményigényes alkalmazásokat akarsz futtatni Windowson. Virtualizáció esetén ugyanis óhatatlanul teljesítménycsökkenés fog fellépni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu