3ds max használók! Lehetséges valahogy matricákat tenni egy adott modellre?
Készítek egy kis polygon számú versenyautót. Örök átkom, az modell kiterítése textúrázáshoz elért. Egyszerűen nem vagyok jó benne.
Itt van a dolog, amit meg akarok csinálni: [link]
Jól látható, hogy a fehér vonal szépen, megy végig a karosszérián a görbületek ellenére, ezt még nagyjából meg tudtam csinálni, lent, a motor borító részen már kevésbé, de elmegy. Viszont a logókkal meggyűlik a bajom, pl. ott van a Scuderia Ferrari logo oldalt az autó nem igazán sikerül ráillesztenem. Meg a ott van a Shell és a többiek. Szóval valami olyasmire gondoltam, hogy meglehet-e oldani azt, hogy rávetítem ezeket a logókat valahogy, majd egy új textúrába renderelni az egészet új UV koordinátákkal.
Köszi!
Vész esetben után fogok járni. Most próbálkozom valamivel, nem valami elegáns módszer, de legalább működni látszik. Ebből is látszik, mennyire utálok unwrappelni.
Mivel az autó nagy része egy színű + fehér és fekete csíkok és az emblémák arra gondoltam, hogy megpróbálom csúnya módszerekkel rászerkeszteni ezeket. pl. a csíkokat vágással raktam most rá, tettem a megfelelő helyre fekete és fehér anyagot maximális önmegvilágítással. Igaz, így ronda lesz a modell felépítése, de az a célom, hogy projection módosítóval textúrát generálok a még szép felépítésű modellre. Némi próbálkozás után sikerült textúrát generálnom UV koordinátákkal a módosított modellből, és jól néz ki az alap modellen. Lehet, ezt a módszert próbálgatom. És mivel önmegvilágítottak az anyagok, így nem számol a textúrára árnyékolás és fényeket. És nagyfelbontásban renderelve szép, éles csíkokat kaptam. Kíváncsi leszek, ezzel mire jutok, ha nem sikerül, akkor megnézem, amit ajánlottál.
Még a Projection paintinging nem jutottam, bár utána néztem. Nagy lelkesedéssel próbálkoztam a projection módosítóval, meg a manuális szerkesztéssel és úgy tűnt remekül működik! Azonban máris problémába ütköztem. A logókat egy külön objektumon kezelem, némi push-ssal, hogy elkerüljem a z-fightingot, szóval nem teljesen van rajta a modellen.
Mikor rányomtam a textúrára renderelésre a logóval (ami egy átlátszó tga állomány), azt tapasztaltam, hogy renderelésnél elvész az átlátszóság és egy feketeséget kaptam ahelyett, hogy az autó piros festését láthattam volna. Meg lehet oldani azzal, hogy átlátszó helyett az autó színét festem a logók hátterére, de nem tartom szép megoldásnak. Igazából örülnék, ha maradhatnék ennél a módszernél, mert bár picit talán időigényes, de legalább pontosan tudok így dolgozni. És sokkal kényelmesebb is. Lehet, úgy tűnik, túlbonyolítom, de nekem ez így bejön.
De most kicsit elbizonytalanított ez a hiba.
Két kép a dologról:
Material editor és szerkesztő nézet: [link]
Render to texture: [link]
Félreértesz, nem a projection modifier re gondoltam, hanem valami ilyesmire.
https://www.youtube.com/watch?v=mgjjHYpgZhc
De ha normális uv d van, akkor több értelme van photoshopban rárakni az ilyesmit, a projection painting elsősorban akkor jó, ha organikus felületeket akarsz megfesteni, vagy esetleg koszt, kopásokat, de semmiképp nem olyasmit, ami precíz illesztést igényel.
Uv ra használj 3dcoat ot, vagy ha nem akarsz külső programot(vagy valamiért az épp nem megfelelő arra amit szeretnél), akkor szedd le a tex tools t(ez egy ingyenes, nagyon jól működő tool 3ds max hoz).
Nem értettelek félre, csak próbáltam valamit magamtól kitalálni. A te általad javasolt dolognak utánajártam, de még nem próbáltam ki. Gondoltam, megpróbálkozom a projection módosítóval először, hátha azzal alkotok valamit. Ahogy mondtam, nem rossz, de van némi hibája a projection-ös megoldásnak. Igazából annyival előrébb jutottam vele, hogy Mental Ray-t használva jó az átlátszóság, de rengeteg ray miss van, nem tudom, valami beállítás segítene-e, mert akkor jó lenne a projection-ös módszerem.
De a TexTools, meg a Projection Paintet is szerintem kipróbálom, ha tudom, nagyon jónak tűnnek.
Köszi még egyszer a segítséget!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!