A Blenderben készített ládikámon hogyan tudom eltüntetni a fehér pontokat?
Már megint elhúztam az időt, de röviden a lényeg:
A normalmap csak mérsékelten dob a látványon. Egyrészt megfelelő irányú súrlófény kívántatik ahhoz, hogy jól érvényesüljön, másrészt a fény irányától függően "kifordulhat", vagyis fordítva értelmeződhet, tehát éppen a sötét részek domborodhatnak ki. Emiatt inkább csak jól belőtt kompozíciókban mutat kellően dögösen. A hatását viszont teljesen elrontja, hogy rövidülésben nem látsz rá a szegélylécek oldalára, hiszen azok csak oda vannak mázolva. A mutatósabb eredmény érdekében tehát szerintem fontosabb, hogy a szegélyek lapossága indokolt legyen, mondjuk ne lécek, hanem bádogcsíkok tartsák össze a ládát. Valamit gazdagít a képen, ha nem mindegyik oldal egyforma, legalább az oldalakon látszik a tető pereme, mintha a felső lap rá lenne csukva a dobozra, ez korrektebbül szabályozott UV-mappinget igényel. Ennek szellemében született a következő, nem egészen rendesen végigcsinált változat.
Lowpoly, flat shadinggel:
Bevel módosítóval, smooth shadinggel:
Az utóbbi Blender-fájlja:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!