A Blenderben készített ládikámon hogyan tudom
eltüntetni a fehér pontokat?
Figyelt kérdés
Készítettem egy ládát Blenderben, ígyekeztem arra, h lowpoly legyen, mivel majd egy Unitys játékban akarom hasznosítani. Hogy minél realisztikusabb hatást érjek el, Normalmapping-et alkalmaztam, viszont az elkészítve, kirenderelve fehér pontokat találtam rajta.( [link] Ez ellen mit tudok tenni?
Nem igazán feltűnő, de azt hiszem, látom, miről van szó. Unity-ben próbáltad, hogy ott hogy néz ki? Annak is van normal map shadere, több fajta is, plusz játszadozhatsz a textúra szűréssel és anizotrop szűréssel.
2014. aug. 22. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 tabaki válasza:
Melyik renderert használtad? Ha a Blender-félét, akkor lehet, hogy csak becsillog, az anyagszerkesztőben vedd le s Specular Intensity-értékét, vagy állítsd azt is barnás színűre. A minta Normal értékén is csökkenthetsz, hogy kevésbé erős legyen a domborzat. Ha a Cyclest, akkor a "fényképezőgépes" első tábla Sampling menüjének Samples pontjában a Render értékét növeld meg (10 helyett legalább 50-re, de jobb, ha 200).
2014. aug. 22. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 tabaki válasza:
Egyébként, ha föltennéd valahová a .blend-fájlt, többet lehetne megállapítani belőle.
2014. aug. 22. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 A kérdező kommentje:
Utolsó, köszi! Lejjebb vettem a Specular intensity-t, most jó. Viszont lenne egy kérdésem: Hogyan lehetne a legjobb 3D-s hatást elérni normal mappinggel?
2014. aug. 22. 23:15
7/11 tabaki válasza:
Nem tudom, most hogyan csinálod. Mindenesetre legyen az alap szürkeskálás, kissé keményítsd fel, tehát fokozd a kontrasztját. Én a normalmap létrehozására Gimpet használok, ott vagy az alap '4 sample' Scale-értékét növelem, vagy a Sobel- és Prewitt-változatokkal kísérletezem. Pontosabbat nem tudok mondani, próbálgasd.
A finom részletek miatt elég könnyen bedöglik a normalmap, érdemes jó felbontású képet használni alapként. Hogy azután a Unityben majd milyen megalkuvásokra szorulsz, arról gőzöm sincs, az a számomra ismeretlen terep.
2014. aug. 23. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Tudsz egy képet mutatni a jelenlegi normal mapről? Az sokat segítene abban, hogy lássuk, mit lehetne rajta javítani a hatás fokozásának érdekében.
2014. aug. 23. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 A kérdező kommentje:
Na, amit tudtam (.blend fájl + textúrák) beraktam egy rarba.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!