Miben nyilvánul meg, ha egy játék 8 bites?
Ezek azok a játékok voltak, amik 8 bites mikroprocesszorokhoz készültek.
Ilyen 8 bites mikroprocesszorokat tartalmazó gépek voltak például:
- Sinclair ZX80
- Sinclair ZX81
- Sinclair ZX Spectrum
- Commodore Plus/4
- Commodore 16
- Commodore 64
- HT-1080Z
- Homelab-2
De voltak már játékkonzolok is - ilyenek voltak:
- Nintendo Entertainment System
- Sega Master System
- Atari 7800
Ezekben a gépekben kis, 8 bites processzor volt (pár MHz-en ketyegtek), kevés memóriával (1 kB-128 kB), így alacsony felbontásra voltak képesek (hála annak is, hogy TV-képernyőhöz csatlakoztak - a C64-esnek például 320*200-as maximum felbontása volt 16 színnel).
...és tegyük hozzá, hogy sok volt közöttük a játékminőség szempontjából kiváló -- na ja, nem lehetett világbajnok grafikával elfedni az ötlettelenséget. Egyébként meg a számomra azóta is felfoghatatlan programozói bravúr volt egy-egy ilyen játék. Az egyik kedvencem volt a Batman (talán Ocean-termék?), amelyikben, sok ismétlődő grafikai elemmel ugyan, de 149 helyiséget (plusz magát a működtető programot) produkáltak 64 KILObájton belül. Ma egy csinosabb kezdőképernyő nem jönne ki belőle...
A régi játékoknak a mai napig vannak rajongói, elég sokat újraírtak úgy, hogy a modern gépeken is futtathatók legyenek, általában a grafikán is fényeznek valamicskét, pl.:
...meg emulátorok is készültek, amelyek képesek az eredeti játékokat futtatni. A szívemnek kedves Enterprise és a magyar Primo emlékét pl. ezek az oldalak éltetik tovább, de a többi gépre is tudsz előguglizni:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!