Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender 3d Sculpt mode bug?

Blender 3d Sculpt mode bug?

Figyelt kérdés

Sziasztok, egy kicsit új még nekem ez a program. A problémám az vele hogy amikor elkezdtem akkor még simán tudtam a Sculpt módban szerkesztgetni, de amikor újra megnyitom a programot hogy ez új projektet kezdjek, hiába csinálom pontosan ugyan azt mint legelőször, a Sculpt módnál bármelyikkel próbálkozok, egyik sem működik jól, pl a Grab nem csinál "púpot" a kockára, hanem csak akkor csinál valamit ha a kocka sarkánál fogom meg, de akkor meg csak elhúzza az oldalát... Ha valaki esetleg találkozott már ezzel a problémával és tudja ennek a megoldását, annak nagyon megköszönném ha leírná nekem hogy lépésre-lépésre hogy tudnám legközelebb ezt az esetet kiküszöbölni. Válaszokat előre is nagyon köszönöm. :)

Ja és hogy lehet belevájni a formába? Vagyis belemélyíteni. :D



#Blender #Blender 3D #blender sculpt mode
2014. jún. 16. 19:26
 1/7 tabaki ***** válasza:

Föl van osztva a kockád felülete apróra? Vagy a Topology menüpontban lenyomtad az Enable Dynamic gombot?

Mélyítés: Ctrl.

2014. jún. 16. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 tabaki ***** válasza:
Ja: Ha alaphelyzetként akarod használni a mélyítést, kapcsold Add helyett Subtractra. Ekkor a Ctrl a domborítást fogja jelenteni.
2014. jún. 17. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a gyors választ! :)

Hamar megnézem, lehet ez volt a baj.

2014. jún. 17. 10:01
 4/7 A kérdező kommentje:
Enable Dynamics megvan, de sajnos így sem működik. Subdivide után jó sok részre felbontotta, utána már működtek a Sculpt módos eszközök, de így szemcsés lett a kocka amikor szerkesztgettem. Betöltöttem a legelső projektemet, ott is van rajta edit módban egy fekete háló, azaz szét van osztva az is, de annál amikor Sculpt-os eszközöket használok nem szemcsésedik, annál minden rendben van, de az újaknál már nem engedi.
2014. jún. 17. 10:44
 5/7 tabaki ***** válasza:

Bizony, néha nem ártana, ha megérteném, amiről beszélsz... Miféle szemcsésedésről van szó? Mindenesetre nézd meg az emlegetett Dynamic módnak a beállításait is, változtatgatás közben érdekes dolgok adódnak. A Smooth Shading bepipálásával gömbölyítheted össze a felület árnyékolását (de lehet, hogy nem ez volt a problémád).

Legjobb lenne, ha föltennéd valahova a régi .blend-fájlodat meg a mostani bajosat is, hogy letöltve meg tudjam nézni, hátha abból többet tudok kiokoskodni. Ha nem akarod ország-világ elé tárni, el is küldheted, ide:

tabakisakal@gmail.com

2014. jún. 17. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
A szemcsés alatt azt értem hogy pixeles. Az első projektnél úgy nézett ki a modell sculptolása, mintha csak simán egy gyurma kockát formáztam volna. Ami most van annál viszont csak ezeket az apró négyzet alaprajzú területeket formálja, tehát ha pl mélyítek akkor inkább csak ezek süllyednek és közel sem az oldala a kockának.
2014. júl. 1. 20:17
 7/7 tabaki ***** válasza:
A fentieken túl egyelőre sajnos nincs tippem. Csinálj nekem egy ilyen blend-fájlt, hogy kipróbálhassam.
2014. júl. 3. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!