Mechanikus váltó olaj csere?
Csak hozzáértők válaszát várom, bocsi!
A kérdésem az lenne, miért van az, hogy bizonyos típusú autóknál váltó olajat kell cserélni? Annó volt egy corsám, abban olyan olaj volt amit sosem kellet cserélni. A mostani autómnál pedig 40.000km a csere periódus.
Műszaki emberként én úgy gondolom, hogy minden anyag elfárad előbb utóbb. Az olaj is elöregszik....
Mitől van, hogy bizonyos típusoknál kell cserélni, másoknál nem?????
Szia.
Ez tervezési okokra visszavezethető probléma. Mechanikus váltóknál nem nagyon szerepe az olaj "elfáradásnak" mert az az olajban található adalékanyagok telítettségének jelzője. A mechanikus váltó zárt rendszer, így nem nagyon kell szennyeződést eltávolítani belőle (ellentétben pl. a motorral). Az egyedüli probléma a túlzott melegedés lehet (az abból adódó kokszosodás - tervezési probléma) mert akkor szükséges a csereperiódus. Ha a motor relatíve kis teljesítményű, és a váltóban található fogaskerekek fogfelülete meg nagyobb, akkor nem lép fel olyan terhelés ami az olaj drasztikus felmelegedéséhez vezetne. A fogaskerekek kopásából adódó fémrészecskéket meg egyszerűen fel lehet fogni egy mágnessel, így azok nem okoznak károsodást a rendszerben. Azért a "sosem kell" nem teljesen igaz, mert az csak a statisztikailag az "egy tulajdonosnál tartott autó össz. futásteljesítménye" alapján nem valószínű hogy bekövetkezik, de azért 2-300 ezer kilométerenként ott sem árt a csere. Vagy jobban fogalmazva: az autó átlagos élettartama alatt nem következik be a szükséges csereperiódus (de attól még van).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!