Blenderben mi a különbség a blender render ésa cycling render között?
Feltételezem, hogy a Cycles renderer használatáról van szó.
Anélkül, hogy mélyebben ismerném a részleteket: A Cycles egy egészen más természetű renderelő. Valamilyen szinten a hagyományos Blender-anyagokat is megjeleníti, de az eredmény általában messze elmarad a Blender-rendererrel készült képhez képest. Más a helyzet a saját anyagai esetében! A Cycles használatakor az anyagpanelon megjelenik a Use Nodes funkció, amellyel az eddigiektől eltérő módon építheted fel az anyagot. A Node-ok a régebbi változatokban is használatosak voltak különféle effekteknek a hozzáadására, most az anyagokat is ezzel az építőjáték-szerű rendszerrel rakhatod össze. Mivel az anyagpanelon a bonyolultabb anyagok szerkezete hamar áttekinthetetlenné válik, érdemes a Node Editor-ban nyomon követni illetve tovább építeni a rendszert. Az általam bemutatott kép már egy teljesen átmatatott képernyőt ábrázol, de valószínűleg a Compositing részben találsz hasonlót:
A lényeg, hogy a Node Editor keretén a Use Nodes bepipált állapotában kattints az itteni anyagszerkesztő gombra, akkor megjelennek a kijelölt tárgy anyagának téglalapjai, amelyekhez a menükből újabb tulajdonságokat kapcsolhatsz. A képen ábrázolt anyag rendkívül egyszerű, az internetes példákban találhatsz olyanokat, amelyeknek a téglácskái az egész képernyőt betöltik. A tulajdonságok egy része ismerős lesz az eddigiekből, másokat csak innen érhetsz el, és a kapcsolatok sem mindig maguktól értetődők. A módszer összetettebb, mintsem néhány szóban el tudnám magyarázni, mellesleg nem is vagyok benne valami nagy spiller. Sokkal jobban jársz, ha először tutorialokat keresel, amelyekből megsejtheted a rendszer működését, és csak azután kezdesz saját kísérletekbe:
Egy fontos dolog még megemlítendő: A Cycles több menetben, fokról fokra építi fel a képet. Az első próbálkozás a szép fények és anyagok ellenére kiábrándító minőségű, ennek az az oka, hogy a renderer alaphelyzetben csak 20 menetben finomít. Ezt úgy orvosolhatod, hogy a (fényképezőgép-ikonos) renderelőpanelon megkeresed a Sampling beállítást, és itt a Render opció értékét növeled. Általában nem is érdemes 200-nál kevesebbre állítani, de végleges kompozícióknál lehet 1000-2000 is az értéke. A sokszoros finomítás természetesen embertelenül megnöveli a renderelési időt, egy tűrhető, de nem a célra kiépített gép esetén több óra is lehet.
Egy másik kérdezőnek írt válaszomhoz mellékeltem egy kis kompozíciót mindkét rendererrel elkészítve. Hogy mennyire tanulságos az összehasonlításuk, nem tudom, de legalább eldicsekszem vele:
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__5..
A fentebbi szerkesztés renderelés után így néz ki:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!