Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Melyiket ajánlnátok egy...

Melyiket ajánlnátok egy kezdőnek: Blender, Maya,3DS max vagy Rhino 3d?

Figyelt kérdés
Gondolok ez alatt, hogy melyik könnyeben megtanulható vagy egyszerübb!

2014. febr. 24. 20:03
 1/8 tabaki ***** válasza:
100%

Nálam a sorrend:

Blender, Maya, Rhino, Max.

De mind jó, és mind bonyolult. Próbálja ki a kezdő, hogy neki személy szerint melyiknek a logikája tűnik rokonszenvesebbnek.

2014. febr. 24. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszi!Estleg zbrush vagy mudboxrol vélemény?
2014. febr. 24. 23:59
 3/8 tabaki ***** válasza:
100%

Egyikkel sincs tapasztalatom, természetesen ezek is ott vannak a csúcson. Hozzájuk veheted még a Modot is.

Azt hiszem, tényleg csak próbálgatással tudsz dönteni. Végül is mindegyiknek ugyanazokat az igencsak összetett feladatokat kell megoldaniuk, csak a gondolatmenetük és a program kezelése más. Viszont mindegyik tökéletes módszerre törekszik, és ezen a szinten már nemigen fordulnak elő ügyetlenkedések, inkább csak ez, amit mondtam, hogy te nem tudsz egy húron pendülni velük. Én például Mayával kezdtem, és nulla tudással is kézhez állónak, izgalmasnak és átláthatónak találtam. Hozzá képest a Max száraznak és nyögvenyelősnek tűnik a számomra, holott a népszerűsége meg a vele készült munkák minősége azt mutatja, hogy másoknak nagyon is bejön. Tehát nyilván nem a programmal van baj, hanem egyszerűen csak nekem nem fekszik. Gondolom, te is így leszel vele. Próbálj ki minél többet, valamelyikre majdcsak rákattansz.

2014. febr. 25. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Esetleg van olyan amelyik magyar nyelvel rendelkezik?
2014. febr. 25. 11:12
 5/8 anonim ***** válasza:

Szerintem kezd a 3DS Max-szal, mert arról van sok tutorial.

Mudbox, vagy Zbrush: A mudbox eleinte könnyebb, de nekem a zbrush jobban bejött. Ennek ellenére a mudbox is jó, hiszen a hobbit 2-ben azzal csinálták a sárkányt. Ha a 3ds max egy idő után nem lenne jó, akkor próbáld a mayát.

2014. márc. 23. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Az ilyen programoknál nem nagyon van magyar nyelv, meg nincs is sok értelme. Angolul sokkal több tutoriál, meg fórum van,és angolul jobban lehet velük boldogulni.
2014. ápr. 11. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 tabaki ***** válasza:

A Blender ugyebár elég jól van magyarítva, de ettől még elvitathatatlan Én jobban tudom igaza, minden útmutató az angol változathoz igazodik. Ez a tévedések elkerülése érdekében helyénvaló is, a legszebben megtalált magyar, kaffer vagy eszperantó kifejezésnél is egyértelműbb az eredeti angol megnevezés.


Ami a tutoriálokat illeti, azok tonnaszámra vannak Blenderre is, ha ehhez hozzáveszem az ingyenességét, szívem szerint megintcsak azt erőltetném. De ha profi karrierre vágyol, érdemesebb mással indulnod. Egy-két szempont itt:

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__5..

2014. ápr. 11. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Badattitude válasza:
3Ds Max-al kezdtem, és azt is ajánlom bárkinek. Nyilván, felhaszálás kérdése. A 3Ds Max nagyon komplex, hihetetlenül gazdagon "felöltöztethető " . Én modellezni kezdtem vele. Aztán modellezés, animáció. 10 éve vágtam bele úgy, hogy egy másodperc magyar tutorialom nem volt hozzá. Magadtól kell az összes programnál ráérezned a lényegre. Ennél különösen, ezért is ilyednek el tőle sokan. Ez nem szedhető le a Youtubról, pár tutorialról csak úgy.Mint ahogyan rajzolni sem lehet megtanulni így..Kezeli a Mocap file-t is.IS... Fényelésre, anyagokra is jóval gazdagabb lehetőség van. Számos plugin van benne, ami jó segítség, és külön léteznek hozzá, amivel tovább öltöztethető. " Kinyerhetsz " vele pc játékokból modelleket, animációs fájlokat, és sorolhatnám. Nyilván, az a döntő, hogy mire akarod használni. Én 3Ds Maxa-al kezdtem, évek kellettek, mire magabiztosan belevághattam abba, ami a fejemben kipattant. Ez a többinél sincs máshogyan, csak a Max egy irtózatosan nagy műhely, amiben minden ötletre van egy " szerszám", lehetőség, és csak a fantáziád dominál. A következő spiller programokkal használom: Facerobot, Wue Pioneer, Cebas Pyrocluster & final flares. Utóbbi kettő plugin. Ez még fokozható, de én itt megálltam. Elég ahhoz, hogy létrehozzak vele olyan dolgokat, amiket a többivel nem igazán lehet, vagy csak nyögvenyelősen. Ha tele vagy ötletekkel, és tanulni is akarsz, érteni hozzá, szeretnél átélni igazán nagy sikerélményeket is akkor válaszd a 3Ds Maxot. Ha ehhez konyítasz, a többihez is fogsz. Teljesen kompatibilis a többi Autodesk programmal. Ami nem hátrány, sőt ! Nem győzöm hangsúlyozni, mindegyik 3d program jó, mivel kreatív, így nem lehet rossz. De felejtsd el a " könnyen megtanulom egy-két tutorialbol és akkor nagy leszek " dolgot. Ha van benned kreativitás, akkor menni fog tutorialok nélkül is számos kisérletezés után. Ha nincs meg benned, akkor az agykontrol sem fog segíteni. Amúgy, igen is vannak a Max-hoz magyar nyelvű tutorialok, méghozzá pdf formátumban, szabadon letölthető kisokosok az alapfogalmak mentén, amivel könyebben indulhatsz. Nálam a sorrend: 3Ds Max, Maya, Rhino 3d, Light Wawe, Z brush, Blender. Bármelyiket is válaszd, leld örömed benne ! Még egy jótanács: Végy egy igen kényelmes széket is, mivel ez egy narkó ! :D Leülsz, mondván csak 10 percre, csak ezt-azt csinálsz. Aztán azt veszed észre, hogy a 10 percből 3-4 óra lett, mert magával ragadott a kreativitás. :)
2016. aug. 17. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!